Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Říkáte si teď, proč jste na ten zpropadený odkaz vlastně klikli? Protože vás zákaz neměl odradit, ale navnadit. Lidské podvědomí si totiž neumí poradit se záporem. Z toho důvodu provede člověk nejdříve to, co je zakázané.

Prosím, neklikejte na tento odkaz!

Zákaz ve vás probudí zvědavost. Touhu, která se postupem času stupňuje. Velké množství jedinců tomuto nutkání nakonec stejně neodolá a podlehne svému podvědomí. Toho můžete využít ve váš prospěch a přinutit ostatní dělat přesně to, co chcete. Tento jev můžete využít ve váš prospěch zejména v osobním životě. Jak? Představte si (v závislosti na pohlaví a sexuální orientaci), že před vámi stojí krásná žena nebo pohledný muž, která / který se vám líbí. A vy jí / jemu nejspíš také. Chcete, zjistit, zda má o vás zájem. Zjistíte to velice snadno. Řekněte mu: Jsi velmi pohledná / pohledný, moc se mi líbíš, chci tě políbit, ale dneska to neudělám. Automaticky bude následovat otázka („Proč? Nelíbím se ti?“). To vyvolá naše vrozená zvědavost, která bude doprovázena naší zvýšenou touha (= chuť se líbat). Tyto dva faktory s velkou pravděpodobností způsobí, že vás váš protějšek skutečně brzy políbí. Stejný případ je: „Koupil jsem ti dárek, ale neřeknu ti, jaký.“

 

Zápory a zákazy můžete úspěšně využívat i v businessu. Vhodně zvolený zápor vám může napomoci ke zvýšení počtu prokliků u linků z článku nebo ze statusů na Facebooku či ke zvýšení prodejnosti vybraných produktů (stačí přes náhledový obrázek umístit text nabádající k nepřečtení recenze). U textu, který obsahuje zápor, můžete zpravidla vždy očekávat vyšší odezvu.

 

Proč některé typy záporů vnímáme správně?

Protože se nevztahují přímo na nás. Když za vámi přijde kamarád a řekne vám, že se necítí dobře, budete mu to věřit. A nebudete nad tím dále přemýšlet (jeho špatný zdravotní stav se vás přece netýká). Ale co když za vámi přijde kamarád a zeptá se nějak takhle: „Není ti špatně?“ Co vás napadne? Že asi nevypadáte moc zdravě, nesluší vám to, protože působíte určitě unaveně. Tuhle fintu občas používají někteří obchodníci s farmaceutickými přípravky („Nebolí vás něco?“).

 

Podmínkou je nutnost vždy formulovat zápor tak, aby se týkal dané osoby, se kterou chceme manipulovat. Posluchač / čtenář musí mít pocit, že je vzkaz určen jen a pouze jemu:

 

„Nedělej to.“

 

„Nemysli na to.“

 

„Nezkoušej to.“

 

„Neolizuj to zábradlí.“ (schválně se zamyslete nad tím, zda jste při sledování filmu Obecná škola neměli chuť si vyzkoušet, zda se vám přilepí jazyk k zábradlí).

 

Užití vícenásobných záporů zvyšuje zvědavost

Nevěříte? Co uděláte, když vám řeknu, že nemáte za žádných okolností číst dál tento článek? Poslechnete mě? Ne. Protože touha číst dále bude zákonitě mnohem intenzivnější.

 

Doufám, že vám tento článek pomohl pochopit, jak lépe komunikovat, volit vhodná slova a používat správně zápory a zákazy pro dosažení kýžených výsledků.

 

POZOR: Nesnažte se ihned zkoušet používat zákazy a zápory na manželku v kuchyni, když drží v ruce nůž, pánev nebo jiný nebezpečně vypadající předmět. Mohlo by se vám to stát osudným.

 

A ještě jedna praktická rada na závěr. Za žádných okolností teď nemyslete na čtverec. A kdyby se vám přece jen povedlo na něj nemyslet, prosím buďte silní. A nemyslete na ten čtverec ani nyní. Nevybavujte si jej v hlavě. Nepřemýšlejte nad tím, že má 4 vrcholy a 4 strany. Dokažte si, že jste odolný jedinec :-).

 

Potřebujete komunikovat? Krcmic.cz

 

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Lidé   Vztahy   Komunikace  


Kategorie Komunikace

DNA skrývá netušené možnostiDNA skrývá netušené možnosti
Povaha DNA je esoterická. Poslední vědecké výzkumy naznačují, že před lidstvem stojí nepředstavitelné možnosti, když se mu podaří vygenerovat kolektivní vědomí.


EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit
Komunikace s mrtvými je možná? Opravdu se mrtví snaží kontaktovat s naším světem? Přes média ano, ale mrtví začali zanechávat hlasové zprávy přes magnetofony, diktafony, radia, televize a webkamery. Hlasy ze záhrobí můžete nahrát i vy!


Jak sbalit holku?Jak sbalit holku?
Otázka, na kterou většina mladých kluků i starších mužů neumí najít odpověď. Metod existuje mnoho. Ale jen málokdo je ochoten se s vámi poděli o zkušenosti z praxe.


Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčciBuzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci
Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Včetně toho, že se stáváme imunní vůči jakékoliv reklamě. Proto jsou tu nové silné zbraně...


Nevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věcNevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věc
Všichni si zcela jistě vzpomínáme na časy, kdy jsme se cítili světem nepochopeni. V období puberty, vzdoru, prvních lásek a dospívání. Jenomže naši rodiče si s tím hravě poradili. Jak je tomu dnes?


Kategorie Lidé

Extrémní izolace, lidská mysl a halucinaceExtrémní izolace, lidská mysl a halucinace
Věda potvrzuje, že osamělost produkuje halucinace. Té jsou vystaveni hlavně staří lidé nad 65 let. Lidská izolace je však studována i z jiných důvodů – patří neodmyslitelně například k vězeňství nebo k válečnému zajetí.


Lidskost se ztrácí!Lidskost se ztrácí!
Lidé si před dvaceti lety stěžovali, že ostatní jsou špatní. Byla jiná doba, vše bylo klidnější. Dnes si lidé na ulici bezdomovců nevšímají, nebo je upalují. Lidé se mezi sebou mlátí, udávají se a nedrží při sobě. Ohleduplnost a lidskost se ztrácí.


Sedm novodobých sociálních třídSedm novodobých sociálních tříd
BBC provedla velký průzkum a rozdělila společnost do sedmi nových sociálních tříd, které ani zdaleka neodrážejí pouze příjmovou a majetkovou stránku.


Příznaky transformacePříznaky transformace
Měníte se. Poznáte na sobě alespoň jeden z 51 symptomů spirituálního probuzení? Poradíme, jak s touto transformací naložit...


Lidé pomáhají světu – TEDLidé pomáhají světu – TED
Na internetu je možné zhlédnout zajímavou přednášku Inda, který vypráví téměř pohádkový příběh, jak pomáhá druhým lidem.


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí