internetWEEK.cz menu TOPlist

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Včetně toho, že se stáváme imunní vůči jakékoliv reklamě. Proto jsou tu nové silné zbraně...

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Nový styl života (fastfoody, levné a nekvalitní předměty z plastu), prosazování demokratických zásad (mající za následek rozkrádání majetku, složitý systém právních norem, ve kterých se neorientují ani zkušení právníci) a v neposlední řadě také skutečnost, že žádný výrobek se neprodá bez obrovských investic do marketingu.

 

Jakmile se však začala do českého občana valit horem dolem reklamní sdělení, začínal se stávat (stejně jako jeho humanoidní bratři ze Západu) imunní vůči jakékoliv reklamě. Zkušené marketingové mozky Američanů však přišly s novým způsobem, jak požadovaný produkt nebo značku narvat do naší paměti. A tak vznikl buzz marketing. Guerilla marketing a virální marketing.

 

Buzz marketing

O čem je řeč? Buzz marketing se snaží vyvolat rozruch, poprask, bzukot (buzzzu = odtud ostatně pochází i název „buzz marketing“), debatu o konkrétní značce, produktu, firmě nebo plánované akci.

 

Virální marketing

Virální marketing je založený na šíření určité (reklamní) zprávy. Šíří se stejně jako infekce - z jedné osoby na druhou. A na další a další atd. Pro dosažení tohoto efektu je však třeba nabídnout uživatelům obsah, který je originální. Zábavný, překvapující. Nebo natolik zajímavý, že ostatní budou cítit potřebu se o všem podělit s ostatními (skrze sociální sítě, e-maily a nebo k tomu používají SMSky).

 

Guerilla marketing

Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel firmy Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson. Ten je zároveň považován zakladatele guerilla marketingu. Cílem tohoto oboru je získat si vedlejší pozornost. Vyvolat paniku či vyburcovat veřejnost. A to vše pomocí netradičních techni (zapomeňte na nákup reklamního prostoru v médiích).

 

Proč to vše zmiňuji? Abyste se příště, až budete klikat na nějaký odkaz na aplikaci či fotku na Facebooku, přeposílat email informující o tom, jak je důležité mít spořící účet, důchodové připojištění a jiné nezbytné věci, měli na paměti, že za tím vším může stát také nějaká konkrétní firma, která daný produkt prodává...

 

Zdroj: mediaguru.cz/

 

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Zajímavosti   Reklama   Komunikace   Marketing  


Kategorie Reklama

Podprahové signály v reklamáchPodprahové signály v reklamách
Neuvědomujeme si to, ale působí na nás velké množství vlivů. Často na nás útočí podprahové signály. Běžně tyto vlivy nevnímáme, ale naše podvědomí ano. Jak moc s námi manipulují?


Kdyby nás obklopovala jen vtipná reklama, svět by byl lepším místem k životu...Kdyby nás obklopovala jen vtipná reklama, svět by byl lepším místem k životu...
Když s někým spíš, spíš také s jeho minulostí... a dalších 5 velmi povedených obrazových reklam!


Durex: povedené reklamyDurex: povedené reklamy
Je mi záhadou, proč je kolem nás tolik trapné reklamy, když je tak jednoduché udělat reklamu vtipnou...


Nejlepší reklamy s F1 v hlavní roli Nejlepší reklamy s F1 v hlavní roli
Sponzoři McLarenu a Ferrari připravili v posledních dnech dvě opravdu povedené reklamy, ve kterých účinkuje i Formule 1. Podívejte se ale i na některé starší povedené kousky.


Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítíchČeši začínají ovládat marketing na sociálních sítích
Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.


Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?
Jedna americká firma opouští Facebook poté, co zjistila, že až 80% kliknutí na její reklamu obstarávají roboti. Problém ovšem nemusí být na straně největší světové sociální sítě.


Video: Tak tohle doma asi nevysvětlíVideo: Tak tohle doma asi nevysvětlí
Není to tak, jak si myslíš… obligátní hláška při přistižení inflagranti. Tomuto muži jeho žena určitě výmluvu neuvěří…


Zavzpomínejte na staré televizní reklamy – 2. dílZavzpomínejte na staré televizní reklamy – 2. díl
Druhým dílem pokračuje náš mini seriál, věnovaný starým televizním reklamám.


Zavzpomínejte na staré televizní reklamy – 1. dílZavzpomínejte na staré televizní reklamy – 1. díl
Také máte pocit, že současné reklamy v televizi jsou bez nápadu, nudné a někdy až otravné? A že dříve byly lepší? Podívejte se na výběr nejlepších starých reklam.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí