Většina malých podnikatelů vidí sklenici jako napůl plnou. Na horské dráze podnikání mezi startem nové firmy a jejím uvedením do běhu je to opravdu jediný způsob, jak přežít a růst.
Pozitivním myšlením k úspěchu
Úspěšný americký autor Jon Gordon věří, že pozitivní energie může opravdu znamenat zásadní rozdíl mezi dlouhodobým úspěchem a neúspěchem v jakémkoliv podnikání. Následující devatero doporučení na téma pozitivní myšlení v podnikání vyslovil po vydání své úspěšné knihy „The Energy Bus“.
- 1. Vy jste řidič vašeho autobusu. Vy máte schopnost vybrat si jízdu podle svých představ. “Vaše energie bude určovat vaši jízdu, vaše postoje a jak budou lidé reagovat.“
-
2. Přestaňte lidi obviňovat. Na dlouhé cestě to není jejich chyba. Založili jste přece svou firmu, abyste nesli odpovědnost za svůj byznys.
-
3. Natankujte do své cesty pozitivní energii. Gordon si myslí, že „ať už se denně zásobujeme negativním nebo pozitivním palivem, naše postoje, náš způsob myšlení, naše víra, náš optimismus mají velký vliv na celý den.“ S pozitivním palivem, dokážete věci, o kterých si druzí mysleli, že jsou nemožné.
-
4. Veďte lidi s optimismem. Gordon studoval skvělé týmy, lídry a organizace. Optimismus je podle něj jedním z určujících faktorů jejich úspěchů. „Optimističtí prodejci jsou lepší než pesimističtí. Optimističtí lídři mohou dostat své lidi správným směrem a připravit úspěch. Pracuji například pro mnoho týmů National Football League a vidím, jak tento princip funguje.“
-
5. Žádní vysavači energie. Gordon cituje Gándhího: “Nedovolím nikomu, aby zašpinil mou mysl špinavýma nohama.“ Stres, podnikání a strach jsou největšími nepřáteli pozitivní energie.
-
6. Přestaňte si stěžovat - bez řešení. Gordon přirovnává stížnosti ke zvracení. Říká, že vám je líp, když si postěžujete, ale ostatním se udělá špatně. „V konečném důsledku jsou stížnosti kontraproduktivní a poškozují vaši firmu. Pravidlo “Žádné stížnosti” diktuje, že „si nesmíte stěžovat, pokud nepřijdete s jedním nebo dvěma návrhy na řešení.“ V tom případě vaše stížnosti poslouží jako katalyzátor pro inovaci a změny uvnitř firmy.
-
7. Buďte vděční. Gordon tvrdí, že nemůžete být současně ve stresu a přitom vděční. Každý den provozuje „procházku díků“. Jako v mnoha jiných oblastech života stáváme se tím, na co zaměřujeme svou pozornost.
-
8. Hledejte své „proč”. Přestaňte hledat v práci štěstí. “Místo toho, začněte pracovat s nadšením a potom si vás smysl a štěstí najdou. Najděte smysl své práce a dovolte mu, aby vás nabíjel.“ Gordon cituje jednu obchodnici s hypotékami, která vidí smysl své práce v tom, že „zachraňuje lidem manželství, protože cítila, že když pomáhá lidem opatřit jim domov, prospěje to jejich manželství a výzkumy ukazují, že to je pravda.“ Když víme „proč“ něco děláme, pomáhá nám to překonat nejrůznější překážky.
-
9. Sdílení v práci. Gordon říká, že vedení je skutečným „transferem víry“. Dodává šéfům odvahu, aby víru předávali svým zaměstnancům. Měli bychom se začít ptát: „Čeho si ceníme? Jaká jsou naše očekávání? V co věříme? Čeho chceme dosáhnout?“ Zaměstnancům to pomůže, aby vytvořili tým a spolupracovali na společném cíli.
Více o tom, jak nezbytné je pozitivní myšlení, se dočtete ve škole úspěchu ABECEDA PODNIKÁNÍ >>>
Foto: attitudes4innovation.com
Další příspěvky autora: Jiří Sirotek
Články ve stejných kategoriích:
Úspěch
Podnikání