internetWEEK.cz menu TOPlist

Dvacet věcí, které dnešní mladí nechápou. Dejte jim TOTO přečíst!

Dvacet věcí, které dnešní mladí nechápou. Dejte jim TOTO přečíst!

Dvacet věcí pro dvacetileté od Jasona Nazara. Rady se mohou hodit jak začínajícím podnikatelům, tak úplně všem, kteří stojí na startu do života plného výzev a chtějí dosáhnout úspěchu.

 

Dvacet věcí, které dnešní mladí nechápou. Dejte jim TOTO přečíst!

Jason Nazar je spoluzakladatelem a ředitelem společnosti Docstoc, která pomáhá zdroji a radami malým a středním podnikům v růstu. Není proto překvapením, že je to právě on, kdo pro web Forbesu občas píše velmi inspirativní články o podnikání a životě.

 

Nazar není žádná vykopávka, je mu 34 let a na dráhu podnikání se vrhl ve dvaceti letech. Jeho článek je proto zaměřen právě na lidi, kterým je dnes okolo dvaceti let.

 

Co tedy dnešní dvacátníci nechápou? Podle Nazara hned dvacet důležitých věcí:

 

Čas není neomezená komodita

Jen velmi málo dnešních mladých má smysl pro naléhavost, když přijde na přetřes dosažení další vyšší úrovně. Mají zkrátka pocit, že vlastní všechen čas na světě. Čas je přitom komodita, které máme spoustu ale postupně a hodně rychle ubývá. Tento proces přitom nelze ani zastavit ani otočit. Využijte proto příležitost ještě dnes! Jednoho dne přijde čas, kdy už žádnou nedostanete.

 

Talent je fajn, ale přeceňuje se

Gratulujeme! Jste patrně nejtalentovanější a nejkreativnější generace, která se kdy narodila. Nezpracovaný materiál je ovšem bez ohledu na svou hodnotu jen vyplýtvaným potenciálem. Ceny se neudělují za talent ale za výsledky. Dokonce i ti nejtalentovanější jedinci museli tvrdě pracovat, aby se dostali tam, kde jsou.

 

Nejproduktivnější jsme po ránu

Nevím jak vy, ale já vždy nejraději pracoval v noci. Je ticho, taková klidná atmosféra. Stačí si jen otevřít dobré pití, zapnout inspirující hudbu a pustit se do práce. Podobně na tom byl ve svých dvaceti letech také Jason Nazar. V kanceláři často zůstával do dvou ráno a myslel si, že udělá více práce. Ano, udělal, ale na úkor všech ostatních činností: setkání, telefonních hovorů a dalších věcí. Zkrátka náš svět pracuje ráno a nám nezbývá, než se se přizpůsobit.

 

Sociální média nejsou zaměstnání

Ve firmách existují zaměstnanci, kteří se starají o sociální sítě. Větší firmy si to rovnou najímají speciální „guru“ firmy a lidi. Podobné pozice ovšem nebudou patrně za pár let existovat. Sociální média jsou pouze jednou z funkcí marketingu. Slouží k tomu, abyste díky nim získali více čtenářů a zákazníků. Vyvarujte se však tomu, aby se veškerá vaše činnost nebo její podstatná část týkala jen těchto sítí.

 

Víte, že váš telefon umí i telefonovat?

Dnes je to všude samý chytrý telefon. Musí mít zákonitě HD rozlišení, nejnovější operační systém, spousty paměti, pořádně „nadupaný“ fotoaparát a… neměl by umět i telefonovat? Nezapomínejte, že byznys se dělá tváří v tvář a přes telefon. Když vám přestane fungovat internet, nepropadejte panice a použijte telefon.

 

Přicházejte první, odcházejte poslední

Tato rada je určena všem nováčkům. Ukažte svému okolí, že na to máte a že jste dříč. Přicházejte první a odcházejte poslední. Udělejte více práce než ostatní.

 

 

Nečekejte, až vám řeknou, co máte dělat

Odpovědnost je slovo, které se mnohdy podceňuje. Pokud si myslíte, že vám všichni všechno vysvětlí, řeknou a rozhodnou za vás, běžte raději dělat figurku do loutkového divadla. Přikloňte se na stranu lidí, kteří toho dělají příliš, a nechte za sebou lidi, kteří nedělají dost.

 

Převezměte zodpovědnost za své chyby

Jak se to říká? Každá chyba má smysl, když ji vezmete jako ponaučení a zlepšení se? Každý dělá chyby a to samozřejmě především ve svých začátcích. Pokud už nějakou velkou chybu uděláte, neměli byste zaujmout defenzivní postoj a své chyby obhajovat. Postavte se k nim naopak čelem.

 

Měli byste dostat nakopáno do zadku

Meryl Streepová ve filmu „Ďábel nosí Pradu“ je perfektní šéfka. Práce pro někoho, kdo požaduje excelentní výkon a každý den vaše limity posouvá o kousek dál, se může ukázat jako nejcennější a nejdůležitější prvek pro akceleraci vaší kariéry.

 

Neměňte práci jako ponožky

Je vám něco přes dvacet, ale počet zaměstnání v životopise je dlouhý jako u padesátníka? Možná máte pocit, že jste tak dobří, že vás prostě žádná firma nedokáže docenit. Jenomže ono to bude spíše vypadat, že nejste dostatečně disciplinovaní k tomu, abyste něčeho dosáhli.

 

Na benefity nehleďte

Mnoho firem (už nejen za velkou louží) nabízí svým zaměstnancům spoustu benefitů. Přímo z kanceláře si odskočíte do posilovny, máte flexibilní pracovní dobu nebo v našich končinách o týden dovolené navíc či stravenky. Mnohem důležitější ovšem je, s kým a pro koho budete pracovat. Dobří lídři se stanou zdrojem vašeho zaměstnání dlouho poté, co odejdete.

 

Úsilí = zisk

Budete muset dělat věci, které nechcete nebo které vás nebaví. Myslete na odměnu, kterou dostanete. Udržujte spojení mezi dřinou, kterou musíte odvést dnes, a odměnou, která přijde zítra. A odměnou nejsou myšleny ani zdaleka (jen) peníze.

 

Mlčeti zlato

Vychováváme generaci kecalů. Je to přímo rakovina každého pracoviště. Pokud máte problém, promluvte si o něm s lidmi, kteří o něm něco vědí a mohou vám pomoci. To by měl být jediný cíl vaší „promluvy“. Vyhněte se stěžování a anonymním výkřikům do tmy.

 

Musíte pracovat na svých technických dovednostech

Napsat do životopisu na první místo, že umíte pracovat s Microsoft Office, je možná vaše dovednost, ale to dnes umí kde kdo. Mnohem žádanější jsou lidé, kteří umí něco více. Umíte udělat web ve Wordpressu? Znáte dobře html, MySQL? Nějaké programovací jazyky?

 

Na velikosti i kvalitě vaší sítě záleží

Lidé, kteří vědí a umí více než vy, vás mohou posunout dál. Nestačí znát dobře malou skupinu lidí nebo velký dav jen povrchně.

 

Potřebujete alespoň tři profesionální mentory

Nejjistější cesta, jak dosáhnout vašich cílů, spočívá v napodobování těch, kteří dosáhli úspěchu, o němž sníte. Vyberte si tři lidi, kteří již jsou tam, kde jednoho dne chcete být i vy. Jejich dobré rady se jednou ukážou jako ten nejcennější dar.

 

Co by udělal ON / ONA?

Já nevím, co mám dělat. To on by uměl, věděl, zachoval se jinak. Vyberte si osobnost z vaší profesní oblasti a chovejte se podle ní. Ze začátku vám nezbyde nic jiného, než předstírat schopnosti, které ještě nemáte. Tak aspoň předstírejte podle těch nejlepších.

 

Čtěte více knih, méně tweetů

Generace dnešních dvacátníků konzumuje všechny informace z nadpisů a zpráv o 140 znacích. Kreativita, schopnost přemýšlení a hloubavost se rozvíjí pouze tak, že začnete číst knihy od úvodu až po rejstřík. Klíč k vašemu budoucímu úspěchu leží ve zkušenosti předchozích generací. Dejte si úkol přečíst alespoň jednu knihu denně.

 

Utrácejte o 25 % méně, než vyděláte

Pokud vaše materiální potřeby spolknou, nebo dokonce přesáhnout váš měsíční příjem, nemáte šanci dosáhnout něčeho velkého. Zapomeňte na drahé byty, auta a luxusní oblečení. Buďte připravení utrácet o 20 % méně, pokud to může v budoucnu znamenat 200% nárůst výdělku. Byli byste blázni, pokud byste kvůli pár korunám navíc zahodili jedinečnou šanci.

 

Vaše reputace je nedocenitelná, nezničte si ji

V průběhu času se vaše reputace stane tou nejtvrdší měnou, jakou budete v byznysu platit. Je to klíč, který otevírá nebo naopak zavírá dveře nových příležitostí. Obzvláště v dnešní době, kdy lze vše zaznamenat a uchovat navěky, musí být vaše reputace chráněna a opatrována jako ten nejcennější poklad. Když ji ztratíte, už nikdy ji nezískáte zpět.

 

Zdroje:
http://www.forbes.com/sites/jasonnazar/2013/07/23/20-things-20-year-olds-dont-get/
foto: Gage Skidmore, flickr.com

 

Další příspěvky autora: PK


Články ve stejných kategoriích:

Podnikání   Zajímavá myšlenka   Byznys   Úspěch  


Kategorie Zajímavá myšlenka


Koně umějí komunikovat jako delfíni nebo opice. Změní to přístup k jejich výcviku?Koně umějí komunikovat jako delfíni nebo opice. Změní to přístup k jejich výcviku?
V komunikaci se zvířaty vědci dosahují největších úspěchů se symboly. Nyní dokázali naučit koně, aby si řekli, co právě chtějí. Během dvou týdnů se to naučilo všech 23 koní zapojených do experimentu. Pouze pozitivní motivací. Jak?



Slovenský AeroMobil: letadlo a auto v jednomSlovenský AeroMobil: letadlo a auto v jednom
Kdo viděl Fantomase, ten určitě zná auto, které se během několika okamžiků promění v letadlo. Z filmového plátna nyní podobné stroje míří do skutečného světa. Jedním z projektů je slovenský AeroMobil.



Dva příběhy k zamyšlení: o životě a prioritách  Dva příběhy k zamyšlení: o životě a prioritách
Život je dar a promarněný čas vám nikdo nevrátí. Dva příběhy, které nutí k zamyšlení nad současnou uspěchanou dobou…



Papež František: ten chlápek marxista Papež František: ten chlápek marxista
Papež František řekl to, co si myslí velká část západního světa. A možná je jediný, jehož hlas je slyšet…



Všeobecná deklarace lidských povinnostíVšeobecná deklarace lidských povinností
Slyšeli jste ale někdy o Všeobecné deklaraci lidských povinností? Myslíte, že je to nesmysl? Není...



Pawel Kuczynski: geniálně pravdivá satira dnešní dobyPawel Kuczynski: geniálně pravdivá satira dnešní doby
Návštěvy výstav nebo nakupování moderního umění nemusí patřit mezi vaše zájmy. Na výstavu Pawla Kuczynského byste ale zcela zaručeně zašli. Jeho ilustrace nutí k zamyšlení a obsahují často velmi hluboké myšlenky.



Proč doopravdy má pracovní týden 40 hodin?Proč doopravdy má pracovní týden 40 hodin?
Přemýšleli jste někdy nad tím, proč doopravdy má pracovní týden v západním světě (až na pár drobných korekcí) čtyřicet hodin? Malé zamyšlení vás možná překvapí…



Učíme se příběhy – Podnikání a cohousingUčíme se příběhy – Podnikání a cohousing
Učíme se příběhy. Rodinné podnikání začali bratři od píky. Dnes Michal Martoch realizuje na Moravě své sny – komunitní firmu a komunitní bydlení.



Reality show chce poslat lidi na Mars bez možnosti návratuReality show chce poslat lidi na Mars bez možnosti návratu
Nebaví vás život na Zemi? Můžete se odstěhovat na jinou planetu, kde rozhodně nebude vaše tchýně, otravný soused ani podomní prodejci. S podobnou nabídkou přichází soukromá firma, která chce vybrat první kolonizátory pro osídlení Marsu.



Kde není pitná voda, tam pomůže reklamaKde není pitná voda, tam pomůže reklama
Billboardy podél silnic a dálnic u nás nemají příliš dobrou pověst a je snahou se jich postupně zbavit. V Peru ovšem přišli s netradičním vyžitím reklamních poutačů.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí