internetWEEK.cz menu TOPlist

Posedlost hubnutím? Nesmysl, krása je subjektivní!

Posedlost hubnutím? Nesmysl, krása je subjektivní!

Málokdo drží diety a cvičí pro zdraví. Většině jde jen o krásu. Ta je však subjektivní. Modelka z úvodní fotografie není rozhodně ideálem krásy pro každého. A vůbec nemusí být šťastná...

 

Posedlost hubnutím? Nesmysl, krása je subjektivní!

Hned na několika místech v rodné Praze se lidé potí v domnění, že pak budou třeba hezčí. Pochybuji o tom, že by snad většinu z nich hnala dopředu otázka zdraví, než – li spíše estetiky. Ty, kteří se zafuní i při cestě z prosezeného gauče do narvané ledničky vynecháme.

 

Deset rad jak zhubnout, za měsíc 5kg dole, hlídejte si kalorie, v létě štíhlá do plavek…Každý to zná, všude to píšou, lidé to s nadcházejícím létem hodně řeší a mě osobně to leze na nervy. Znám spoustu lidí, kteří mají body building a fitko jako krycí jméno pro vlastní komplexy.

 

Každému se asi něco na sobě nelíbí, ale pro někoho je těžkým úkolem se přijmout a tím pádem se mít rád. Kolik lidí denně projde okolo zrcadla a prohlásí buď nahlas nebo v duchu citoslovce fuj!

 

Kolik lidí chce uznání zato, že vypadají hezky a mají hezké tělo. Na podlaze hledají plíce, tepláky mohou ždímat a točí se jim hlavy, které nemají srovnané. Kdyby tolik lidí, co dřou denně na svém těle a postavě makalo i na své psychice a chování, bylo by na světě hned lépe. Místo toho chodí po planetě krásné reklamní obaly často se zkaženým zbožím uvnitř....

 

Posedlost vlastním tělem a žaludkem se stala chorobou civilizace. Životním krédem stále více lidí je co a kdy sníst a jak se následně kalorií zbavit. Připadá mi to jako úpadek člověka. Co ta krása, která vyzařuje lidem z očí? Osobní kouzlo a srdečnost jsou nejpůvabnější vlastnosti. Tělesnou chybou se duše nezohaví, ale krása duše ozdobí tělo. Každá doba měla svůj ideál krásy, který není dosažitelný pro všechny, ale došli jsme bohužel k tomu, že většina dívek ve věku mezi 13 – 16 lety si připadá tlustá a starost o přebytečná kila je primární. V období puberty se pak přirozeně zaoblují, protože se zvyšuje podíl tuku v těle a to sebou přináší poruchy příjmu potravy a psychiky. Mnoho žen také drží diety celý život a slovo jo-jo efekt je děsí více než případný konec světa. Často držení diety a tlak být dokonalá shazují na muže, mě však připadají takové výmluvy jako alibistický folklór. Dělají to pro sebe i pro obdiv ostatních žen. Muž málokdy ví, jaké jsou aktuální trendy v oblečení, nevyzná se v kosmetice, pomeranč na stehnech nevidí ze sto metrů a zeptejte se ho na barvu jako je tyrkysová nebo lososová a máte debatu na litry vína.

 

Vzpomínáte na pohádky? Princezna je krásná, hodná a má dobrácké srdce. Princ je hezký, šlechetný a odvážný. Ježibaba je ošklivá, zlá a zákeřná. Tento starý kulturní stereotyp převažuje i v dnešní době. Média, reklamy, filmy, dokonce i politika nám ukazují, že lidé fyzicky přitažliví jsou šťastní, úspěšní, talentovaní a intelektuální. Praxe nás však přesvědčuje denně o opaku. Dion a kol. (1972) provedli experiment, kdy pokusné osoby měly ohodnotit fotografie neznámých lidí. Když byly tyto osoby krásné, byly hodnoceni jako šťastně ženatí/vdané, úspěšní v zaměstnání a rovněž jako zajímavé osobnosti. Clifford a Walster (1943) nechali učitele z 400 škol, aby si prostudovali hodnocení určitých dětí. K tomuto hodnocení byla přiložena fotografie atraktivního nebo neatraktivního dítěte (dívky či chlapce). Učitelé viděli atraktivní dítě jako bystřejší a inteligentnější než neatraktivní děti. Takže obecně převažuje - co je krásné, je i dobré (kolikrát jste ochutnali mistrně a zajímavě zabalený bonbón, po kterém se vám klidně zvedl žaludek)...

 

Kolik časopisově dokonalých lidí není šťastných a v očích mají vyhaslý plamínek nebo bolest. A co je vlastně ta dnešní dokonalost? Krásou se asi myslí u žen kombajn make-upu, namotané umělé vlasy a řasy, umělé nehty, umělá prsa a mini oblečky. Stereotypní posuzovaní jim přisoudí ještě atributy princezen z pohádek a máme umělohmotné hvězdičky skoro na každém rohu. Mnoho lidí nadává na ty, co mají tmavší pleť, přitom sami chodí do solária a vypadají jako dvojčata exotických Indů s tím rozdílem, že jejich pleť má stadium skoro rozdrobené sušenky. Druhým extrémem jsou zase bělící pudry, pro ty, co chtějí vypadat jako mrtvolní květinky. Vzhledem k tomu, že je spíše řeč o fasádě než-li základním materiálu, vidím to jako průmyslovou krásu často velice zakomplexovaných lidí. Tlak tzv. ideální krásy je dnes velice silný. Kdo na tom profituje? Módní návrháři ušetří i na materiálu, protože vymýšlí modely, které jsou malé i třináctiletým dívkám, veškerá fitka a sportovní centra, solária, retušéři, kosmetické salóny, plastiky a chirurgie, psychologové, psychiatři, farmaceutické společnosti a samozřejmě média.

 

Spoustu lidí namítne, že duševní krása, také není doživotní. S tím naprosto souhlasím. Člověk se mění se zkušenostmi a s dalším poznáváním. Dva lidé by si měli rozhodně rozumět, komunikovat a sdílet zájmy. Také fyzická krása je pomíjivá. Z namakaného fešáka se stane za pár let plešatá vykopávka s pupíkem a z jeho partnerky sexbomby vrásčitá paní s povislým poprsím. To je vývoj, ten stejně nikdy ničím nezastavíme. Jen narážím nato, že spousta lidí si myslí, že jim dřina ve fitku přinese životní štěstí. Možná ano, pokud nejsou příliš obdařeni rozumem a potkají symbionta stejných kvalit. Žena, která se bude chovat jako xantipa a bude neustále nervózní kvůli tomu, že snědla o piškot více, si muže neudrží, i kdyby měla nejkrásnější tělo na světe. Můj kamarád řekl, že mít sex s vyhublou ženou je jako kutálet se ze schodů... Muži častěji volí do života ženy pohodářky, které mohou plácnout. Ne ženy, které studují denně tabulky kalorií a tráví většinu času v nahazování "fasády". Stává se také, že právě hezcí lidé jsou terčem intrik a závisti. Někdy musejí v zaměstnání dokazovat, že mají i pracovní kvality, než- li jen pevné pozadí v obleku nebo okouzlující výstřih v blůzce. Každému se líbí něco jiného, každý chce něco jiného. Důležitá je první jiskra. A poté na čem se vztah buduje. Nevěřím tomu, že může vydržet vztah založený na kráse a neupřímnosti. Znám spoustu pro mě hezkých lidí, kterým chybí sebevědomí a spoustu méně hezkých, kteří vyhrají boj o partnera právě díky jejich vysokému sebevědomí. Holt, když muž otevře ústa, vím na čem jsem...

 

Vyšlo pro internetWEEK.cz také na DeenaMedia jako Krása je v očích toho, kdo ji vidí

 

Další příspěvky autora: DeenaMedia


Články ve stejných kategoriích:

Zdraví   Krása   Hubnutí   Fitness   štěstí  


Kategorie Krása


Krása nezná hranice. A bolí...Krása nezná hranice. A bolí...
Výjimečnost a krása jsou touhou každé ženy. Nezůstávají však již jen u odsávání tuků a zvětšování poprsí. Dosahují extrémů, při nichž mohou přijít i o život!



Krásy země Mayů a Aztéků na netradičních videíchKrásy země Mayů a Aztéků na netradičních videích
V roce 2010 oslavilo Mexiko dvousté výročí nezávislosti a sté výročí od slavné revoluce z roku 1910. Společnost Televisa při této příležitosti připravila sérií klipů, které představují krásy země úchvatným a poměrně netradičním způsobem.



Ženy myslí víc na krásu než na sexŽeny myslí víc na krásu než na sex
Prapůvodně chtěla být žena krásnou, aby se líbila mužům. Ale její vlastní obraz se stal pro ni tak důležitým, že na muže a sex zapomněla! Toť prý průměrná žena.


Kategorie Zdraví


Nový orgán v lidském těle: Okruží alias mesenterium. Opravdu senzace? Nový orgán v lidském těle: Okruží alias mesenterium. Opravdu senzace?
O objevu objeveného informoval poměrně seriózně Daily Mail. Většina světového tisku zprávu zjednodušila a udělala z toho senzaci. Jak to tedy ve skutečnosti je?



Lidstvo stárne. A prolomí průměrný věk dožití 90 let!Lidstvo stárne. A prolomí průměrný věk dožití 90 let!
V různých koutech světa se lidé dožívají různého průměrného věku. Ale všude se neustále prodlužuje. A do roku 2030 vědci očekávají prolomení magické devadesátky!



Léčivá houba: REISHILéčivá houba: REISHI
Výčet pozitivních účinků houby Lesklokorky lesklé je velmi obsáhlý. Tento tradiční lék dlouhověkých Číňanů a Japonců pomáhá při cukrovce, vysokém tlaku, obnově buněk nebo i v boji proti rakovině.



Hiporehabilitace: Když koně pomáhají lidemHiporehabilitace: Když koně pomáhají lidem
Koně mohou postižené postavit na nohy. Nebo vrátit mezi lidi. Nebo Vám jen pomohou od bolesti zad a špatného držení těla...



I běžné léky na bolest z Vás udělají hluché, mrtvé nebo zombieI běžné léky na bolest z Vás udělají hluché, mrtvé nebo zombie
Běžné léky na bolest a nachlazení není dobré zobat jen tak preventivně. Pravidelně a v nadměrném množství. A v některých situacích raději vůbec!



Vitamínové doplňky nepomáhají. A škodí!Vitamínové doplňky nepomáhají. A škodí!
Byl publikován nespočet vědeckých prací, zpochybňujících účinnost vitamínových doplňků. Podle většiny z nich pravidelné užívání vitamínových doplňků ničemu nepomáhá. Naopak. Zvyšují riziko rakoviny nebo předčasné smrti!



7 důvodů, proč jíst dýně celý rok, nejen o Halloween7 důvodů, proč jíst dýně celý rok, nejen o Halloween
Dýně jsou plné vitamínu A, který jak známo zpomaluje stárnutí. Semena dýně jsou plná antioxidantů a vláknina dýně pomáhá udržovat hladinu cholesterolu. A nejen to…



Cukrovarnický průmysl si koupil vědce, aby manipulovali výživová doporučeníCukrovarnický průmysl si koupil vědce, aby manipulovali výživová doporučení
Vědci z Harvardu byly zaplaceni za bagatelizaci vlivu cukrů na srdeční onemocnění. Je to již přes 50 let. Ale vliv jejich výživových doporučení je vidět i v současnosti. Zřejmě stojí i za dnešní epidemií obezity. Jak je to tedy s cukry?



Válka o lék na Alzheimerovu nemoc v plném prouduVálka o lék na Alzheimerovu nemoc v plném proudu
O nadějném novém léku slýcháme celkem často. Všichni světoví lídři na něm intenzivně pracují. Všichni jej nutně potřebují a někteří jsou již ve třetí fázi. Ale analytici jim dávají šanci na úspěch pouze okolo 15 procent…



Spad po 11. září lze srovnávat s Černobylem a FukušimouSpad po 11. září lze srovnávat s Černobylem a Fukušimou
Dr. Roberto Lucchini srovnává vliv katastrof na zdraví obyvatel. V okolí WTC je prokazatelně více případů rakoviny než ve zbytku New Yorku a USA.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí