Airbag chrání Vaši hlavu a hrudník před konfrontací s volantem nebo palubní deskou. Když mu stojí v cestě nohy, nedopadne to dobře. Přesvědčte se a nikdy to již nedělejte!
Když dojde k nehodě, airbagy vystřelí. Doslova. Ke svému nafouknutí mají zhruba 40 milisekund, aby zpomalili Vaše tělo, které v té chvíli váží několik tun. Nedávný skandál výrobce airbagů Takata však ukazuje, že vadné airbagy mohou vystřelit i bez zjevné příčiny. Nohy na palubní desku zkrátka nepatří.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčila paní Audra Tatum (USA), přestože ji manžel varoval. Od té doby dělá vše proto, aby se o tom všichni dozvěděli a nedělali stejnou hloupost. My jsme její přání vyslyšeli a šíříme to dál.
Airbag jí při explozi katapultoval nohy do obličeje. Že šlo o skutečně brutální sílu, dokazuje čtyřikrát zlomená stehenní kost! Rozdrcený kotník o strop auta a zlámaný nos od kolene, to se již dá jaksi předpokládat.
Nehoda, ke které došlo v roce 2015, přitom nebyla nijak vážná, manžel měl jen pár odřenin, ačkoliv náraz v rychlosti okolo 70 km/hod šel na něho. Audra dodnes není zcela v pořádku.
Jak to vypadá při vystřelení airbagu, máte-li nohy na palubní desce, se můžete přesvědčit v následujícím videu:
Tak naposledy: Ne ne ne, ty ty ty!
Airbag Vám může zachránit život, když máte zároveň zapnuté pásy a sedíte tak, jak máte. V opačném případě Vás airbag může dokonce zabít. Podívejte se na srovnání, jak to v tom lepším případě dopadne, když je řidič připoutaný a když ne:
Na videu je jedna z možných situací, která může nastat při čelní srážce. Záleží na mnoha faktorech - rychlosti a směru vozidla, překážky, do které vozidlo naráží atd. Také u druhu a vážnosti poranění záleží na mnoha důležitých faktorech: věku, výšce, váze, pohlaví, držení těla, ale i únavě. Proto uvedená zranění berte jako ilustrační příklad toho, co se může stát. V tomto případě měl řidič štěstí a airbag se stihl rozbalit předtím, než do něj padl hrudník a hlava...
Při běžné autonehodě, kdy jsou airbagy aktivované, působí na tělo krátkodobé negativní přetížení až stonásobku jeho hmotnosti. Nejvyšší přetížení, které bylo zaznamenáno a člověk jej přežil, dosáhlo hodnoty 214 G po dobu několika milisekund. To si užil Kenny Bräck, jezdec série IndyCar, který v té chvíli "vážil" neuvěřitelných šestnáct tun! Pro srovnání - piloti stíhaček v ostrých výkrutech zažívají pouze 12 G. Jsou na to trénovaní, mají speciální kombinézu a přesto toho mají plné zuby. Zde hraje hlavní roli čas.
Co se týká bezpečnosti, udělal automobilový průmysl obrovský skok. Podívejte se, jak dopadne čelní srážka dvou nových aut jedné značky, toho současného s modelem vyráběného od roku 1992 beze změny:
Zdroje: http://www.cbsnews.com/news/after-painful-crash-mom-warns-passengers-to-keep-feet-off-of-the-dashboard/
Wikipedia, YouTube
Další příspěvky autora: Beryl
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!