Vybrat správné zimní pneumatiky je velmi důležité. A to i podle toho, kde jezdíte. Jiné zimní pneumatiky jsou vhodné do Prahy a jiné na celou zimu do Krkonoš... A lze věřit testům?
Pneumatika je tím, co Vás drží na silnici ve zvoleném směru. Díky čemu se auto rozjede a hlavně zastaví. Na sněhu, ledu nebo v břečce.
Výrobci jsou nuceni vyrábět ekologické pneumatiky, které šetří palivo. Zatím však platí, že čím je pneumatika úspornější, tím je také nebezpečnější. A to zejména v zimě.
Přímá úměra neplatí u ceny. U řady výrobců si připlatíte za značku. Made in Korea nemusí být špatnou volbou. Made in China však raději obejděte obloukem!
Bazarová pneumatika nemusí být špatná. Pokud má alespoň 70% vzorku, není starší než maximálně 4 roky a všechny pneumatiky jsou rovnoměrně sjeté. V případě bazarových se držte raději renomovaných značek.
Zimní pneumatiky určené do extrémních podmínek patří na hory. A nejlépe je jezdit na nich pouze na sněhu. Při běžném silničním provozu přijdete o vzorek během jediné sezóny. Tyto pneumatiky navíc hůře fungují na mokru nebo v břečce. Na horách se velmi často používají také protektory Vraník. Fungují, ale chovají se jako ty do extrému. Lidé na horách, pokud jezdí i do nížin, mají často dvě sady kol. S extrémními a běžnými silničními zimními pneumatikami.
Běžné zimní pneumatiky pro naše klimatické podmínky musí správně odvádět vodu a břečku. Brzdit a zatáčet na mokru, sněhu a ledu. V horách jsou kompromisem, proto si vždy přibalte řetězy!
Dá se věřit testům? Nedá. Německý automotoklub prokazatelně podváděl a zvýhodňoval Continental. A výrobci poskytují do redakčních testů jiné pneumatiky (lepší), než které nakonec dodávají do obchodní sítě.
V naší redakci máme zkušenosti s celou řadou značek a typů pneumatik. Dovolíme si proto několik "nesponzorovaných" tipů:
Korea (Nexen, Kumho): fungují ale rychleji mizí, oproti drahým značkám
Se značkovými (Continental, Dunlop, Michellin, Pirelli, Bridgestone) neuděláte chybu.
Řada prodejců říká: když nevíš, kup si Nokian...
Pro běžné ježdění neuděláte chybu ani s domácí pneumatikou Barum. V testech se často vyrovnají drahým značkám.
Na horách (sníh a led) máme osvědčené Dunlop Grandtrek i protektor Vraník. Ale ve chvíli kdy taje, nebo jedete v nasolené břečce, lépe funguje běžná silniční zimní pneumatika.
Je také potřeba si uvědomit, že pneumatiky jsou konstruovány pro různé zátěže. Ať váhové nebo rychlostní.
Naše závěrečná rada tedy zní: pokud nevíte, nekupujte přes internet. Kupte si zimní pneumatiky v pneuservisu, kde Vám poradí podle Vašeho auta, podle toho jak a kam jezdíte a podle Vašich finančních možností. Pokud budou o něco dražší než na internetu, věřte, že co přeplatíte, ušetříte na přezutí.
Tím, že jste dočetli až na konec, věříme, že jsme Vám pomohli. Tak šťastnou ruku a mnoho klidných kilometrů...
Více o tom, jak pneumatiky fungují, proč 4x4 s letními nefunguje, proč starší pneumatika s dobrým vzorkem je na vyhození a proč je důležité mít dobrý vzorek i na Vašich botách, najdete v článku: Zimní obutí na kola i na nohy povinné >>>
Ilustrace: http://wallpapersonthe.net/
Další příspěvky autora: Beryl
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!