Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!

Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!

Zúčastnili jste se na Facebooku nějaké soutěže? Pokud ano, pak jste naletěli úmyslnému či neúmyslnému podvodu.

Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!

Je to podvod, fake, porušení pravidel? V případě soutěží na Facebooku si s tím nemusíte příliš lámat hlavu, podvod je to téměř vždy.

 

Soutěže na Facebooku jsou častým nástrojem k získání nových fanoušků a to nejen u pochybných stránek s nejasným cílem ale také bohužel u profilů nadnárodních či velkých firem.

 

Přestože se mnoho lidí považuje za inteligentní bytosti a rozhodně nepatří mezi médii ovlivnitelné ovce, na Facebooku klikají, sdílejí a „lajkují“ jako smyslu zbavení a vždy snadno a rychle naletí na podvod. Nemusí jít nutně jen o soutěž. Nejrůznější aplikace typu „klikni na tohle a dozvíš se, kdo čte tvůj profil“, jsou také velmi populární.

 

Jak to tedy s těmi soutěžemi na Facebooku je?

Soutěže na Facebooku můžeme rozdělit do dvou základních kategorií a to úmyslný podvod (kdy výhra ani neexistuje) a neúmyslný podvod, jehož kořeny leží v neznalosti pravidel a fungování Facebooku. Je docela zvláštní, že ani velké firmy nejsou schopny zaměstnat správce profilu, který by své práci opravdu rozuměl.

 

Problém číslo 1: Facebook soutěže zakazuje

Pořádání jakékoliv soutěže na Facebooku je zakázáno pravidly této sociální sítě. Nelze využívat k soutěži tlačítko „sdílet“, nelze vybízet uživatele, aby se stali fanoušky, nelze hlasovat o nejlepší fotku. Zakázáno je dokonce i pouhé vyhlášení vítězů.

 

Jediná možnost, jak lze dostat soutěž na Facebook, je její realizace na vlastním webu. Na sociální síť pak můžete dát odkaz ve smyslu „Na našem webu máme soutěž“. I zde je ovšem nutná opatrnost, v textu se musíte vyhnout slovu Facebook a opět nesmíte Facebook použít pro účely soutěže. Nelze kupříkladu uvést, že soutěže se na vašem webu mohou zúčastnit jen fanoušci na Facebooku, že fanoušci mají v soutěži nějakou výhodu apod.

 

 

Problém číslo 2: Ach, ty isovačky!

Možná si řeknete, že pravidla Facebooku vám mohou být ukradená. Důležitá je šance něco vyhrát. Jenomže soutěže na Facebooku nelze dost dobře udělat spravedlivým způsobem, takže se jedná o podvod.

 

Obvykle se jedná o tyto druhy soutěží:

 

Sdílejte fotografii, status a budete zařazeni do slosování – zde je ovšem problém, že správce profilu nemůže vidět všechna sdílení. Pokud máte nastaveno soukromí takovým způsobem, že vaší aktivitu na Facebooku vidí jen vaší přátelé, pak organizátor soutěže vaše sdílení nevidí. V praxi to pak vypadá tak, že fotku sdílí třeba 150 lidí ale po rozkliknuti najdete sotva polovinu jmen. Facebook na to dokonce přímo upozorňuje. Po kliknutí na ikonku „sdílené položky“ se vám zobrazí seznam stránek a lidí, kteří příspěvek sdíleli, a pod seznamem je uvedeno: „Některé příspěvky se zde kvůli nastavení soukromí nemusí zobrazovat.“

 

Staňte se naším fanouškem a my z fanoušků vylosujeme výherce – opět nelze technicky provést. Správce profilu totiž vidí pouze 500 nejnovějších fanoušků. V případě stránek, které jich mají více než 500, se tak nejstarší fanoušci do slosování nedostanou.

 

Fanouška číslo XXX odměníme – klasická soutěž, kdy fanoušek číslo 1000, 5000, … dostane odměnu. Správce profilu ovšem nemůže vědět, který z fanoušků to byl. Nikde v profilu žádná pořadová čísla nejsou. Je nepravděpodobné, že by správce trefil zrovna okamžik, kdy na stránku přijde onen kulatý fanoušek. Na to vám pohotový správce odpoví, že je to vlastně jednoduché. Pokud měl dostat výhru fanoušek číslo 1000 a na webu teď správce vidí 1010 fanoušků, odpočítá v přehledu 10 jmen a má výherce. Jenomže mezi tím se někdo mohl odhlásit (například fanoušek, který tisícovku o pár sekund nestihl a fanouškem chtěl být jen kvůli slibované výhře) a protože kompletní seznam fanoušků nemáte, nemůžete ani s jistotou říct, kdo vyhrál.

 

Jak k BANU přijít snadno a rychle

Co se stane, když pořadatele slušně upozorníte na to, že pořádá soutěž v rozporu s pravidly Facebooku a že vítěze ani vybrat nemůže? Postup je téměř vždy třífázový (seriózní stránky nevyjímaje):

 

Krok 1: zlehčení, bagatelizování situace – obvykle se dozvíte, že vylosovat jednoho ze všech fanoušků jde apod. Asi nejvtipnějším argumentem je konstatování pořadatele, že již kontaktoval administrátory Facebooku a zeptal se jich, jak se věci mají. Ne, administrátory Facebooku opravdu kontaktovat nejde. Soukromou zprávou, emailem a ani telefonicky či poštou.

 

Krok 2: mazání příspěvků lidí, kteří na podvod upozornili

 

Krok 3: zablokování těchto lidí, u seriózních stránek obvykle „korekce“ soutěže, která ovšem ničemu nepomůže nebo dokonce zrušení soutěže.

 

Pravidla Facebooku:
http://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines
Ilustrace:
http://www.flickr.com/photos/laughingsquid/

 

Soutěž - vyhrajte plnou nádrž

SOUTĚŽ O PLNOU!

Plná nádrž každý měsíc pro fanoušky internetWEEKu...

U každého článku vydaného nebo editovaného v roce 2017 v magazínu internetWEEK.cz se objeví formulář pro zadání registrovaného emailu. A bude tam do doby, než jej první soutěžící vyplní. Formulář se objeví také v našich moderovaných rozcestích při každé změně. Každý měsíc natankujeme plnou tomu, kdo sebere nejvíc článků. Nic to nestojí, můžete jen získat. Žádné losování, opravdová soutěž!

Podrobnosti a registrace ZDE >>>

Další příspěvky autora: PK


Články ve stejných kategoriích:

Podvod   Facebook   Internet  


Kategorie Podvod

Ocean X team objevil jen čedičový polštář!Ocean X team objevil jen čedičový polštář!
Tajemný objekt na dně Baltského moře měl být potopeným UFO, starověkou stavbou nebo základnou nacistů, rušící elektronické přístroje. Hodně povyku pro nic a teď ticho. Byl to podvod?


Skleněné pyramidy na dně Bermudského trojúhelníku? Skleněné pyramidy na dně Bermudského trojúhelníku?
U pobřeží Kuby leží v hlubinách velké město s pyramidami. Struktury připomínající lidské stavby nalezl podmořský robot. Epochální objev je ale zřejmě jenom další hoax.


Pravidelný výdělek na ruletě? NesmyslPravidelný výdělek na ruletě? Nesmysl
Nový trend v internetové reklamě představují návody, jak pravidelně vyhrávat vysoké částky na elektronické ruletě v internetových kasinech. Všechny bez výjimky však představují jen jeden model zvaný Martingale. Jak daleko to s ním lze dotáhnout?


Poradcům své finance raději nesvěřujtePoradcům své finance raději nesvěřujte
Už to zažil asi každý. Telefonát, kde se na druhém konci někdo rozvykládá, že vám chce pomoct ušetřit, vytvořit celoživotní finanční plán a zajistit vás do budoucnosti. Stačí na chvíli se s dotyčným setkat. Jít na schůzku či nejít?


Pozor na cestu do finančních pekelPozor na cestu do finančních pekel
Čím víc houstne atmosféra v naší společnosti, čím víc se zdražuje, čím víc se lidé dostávají do finanční beznaděje, tím víc se kolem nás rojí moře podvodníků, kteří se snaží urvat kousek toho mála, co lidem zůstal.


Pozor na podvodné číslo, nepřijímat hovory!Pozor na podvodné číslo, nepřijímat hovory!
Pozor! Číslo telefonu 420 477 100 111 nepřijímat hovory!!!! Zvednutím Vás někdo sprostě a drze okrade o 100Kč....


Co skrývají záhadné kovové kodexy?Co skrývají záhadné kovové kodexy?
Zpočátku se psalo o nálezu jordánských kodexů jako o unikátním objevu, který by svým významem mohl předstihnout slavné svitky od Mrtvého moře.


Jak rozpoznat lhaní?Jak rozpoznat lhaní?
Existuje řada signálů, které podle většiny lidí naznačují, že někdo lže. Víte, které to jsou?


Rozhovor na téma: Jak se chovají farmaceutické firmyRozhovor na téma: Jak se chovají farmaceutické firmy
Přečtěte si rozhovor s bývalým generálním ředitelem farmaceutické firmy. Zaručeně se dozvíte mnoho zajímavých informací.


Největší podvod 20-tého století - Přistání američanů na MěsíciNejvětší podvod 20-tého století - Přistání američanů na Měsíci
Důkazy o tom, že takzvané "přistání" na Měsíci je kompletně padělané v nějakém filmovém studiu a že je to jenom obyčejné divadelní představení pro poslušné "krysy", které chtěly vlády US a Sovětského svazu držet v domění, že na Měsíci přistáli.


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí