Plátno s otiskem muže uložené v italském Turínu je považováno za významnou křesťanskou relikvii. V 80. letech vědci prohlásili, že jde o padělek. Jiní badatelé tvrdí, že to padělek být nemůže. Nejasnosti trvají dodnes.
Média rok 2009 – „Potvrzeno: Plátno je padělek“. Rok 2011 – „Plátno je uměle vytvořené.“ Rok 2013: „Plátno není středověký padělek“...
S Turínským plátnem je to podobně jako s mlékem. Jeden rok vědci prohlásí, že škodí, další rok, že neškodí, a tak pořád dokola, kam moje paměť sahá. Momentálně víme, že Turínský plátno NENÍ středověký padělek. Nicméně to neznamená, že jde o důkaz o smrti a vzkříšení Ježíše Krista.
O jmenované relikvii jsem se poprvé dozvěděl ještě v komunismu. V 80. letech jsem mluvil s jedním starým pánem, přesvědčeným křesťanem, který mi jako vzácnost půjčil samizdatový strojopis na téma Turínské plátno. Autoři pečlivě shrnuli všechny důkazy a konstatovali, že se s velkou pravděpodobností jedná o mysteriózní důkaz Kristova zmrtvýchvstání. Pro mého známého a nepochybně pro mnoho jiných křesťanů měla tato informace v době ateistické nadvlády značný význam. Jeden můj kamarád má dodnes portrét muže z Turínského plátna vedle krucifixu.
Před 30 lety mne vůbec nenapadlo, že historie pravosti této relikvie se povleče až do dnešní doby. Ale je to tak!
Turínské plátno a Svatá tvář z Eddesy. Jedná se o jeden a ten samý druh relikvie, nebo zde hovoříme o dvou zcela odlišných plátnech? Turínské plátno >>>
„Od roku 1978 bylo plátno mnohokrát vědecky zkoumáno množstvím nezávislých laboratoří. Autenticitě plátna nasvědčují například použitý materiál, způsob tkaní, otisk mince z roku 29 našeho letopočtu, použité k zatlačení očí mrtvého, a přítomnost pylu a otisků endemických druhů rostlin, anatomické a fyziologické stopy. Vznik samotného otisku těla se dosud nepodařilo uspokojivě objasnit.“ (Wikipedia.org)
Vědci z Padovy použili k výzkumu plátna infračervené světlo a spektroskopii. Zjistili, že plátno je mnohem starší, než se předpokládalo. Profesor Giulio Fanti a jeho kolegové provedli celou řadu mechanických a chemických testů vláken z plátna, aby určili jejich stáří. Prof. Fanti ve své knize Il Mistero della Sindone (Záhada plátna, 2013), tvrdí, že plátno je podstatně starší, než ukázaly předchozí výzkumy. Jeho stáří bylo odhadnuto na 280 až 220 let před narozením Krista! Předchozí analýzy řadily původ plátna do středověku.
Potvrzuje to názor jiných badatelů, že plátno ve středověku nemohlo vzniknout. Například Thomas de Wesselow, autor knihy The Sign: The Shroud of Turin and the Secret of the Resurrection (2012), argumentuje tím, že středověcí umělci prostě nepoužívali fotorealistický styl, kterým by postava muže na plátně musela být zachycena. De Wesselow se domnívá, že otisk těla na plátně mohly vytvořit přirozené chemické reakce, způsobené rozkladem těla a použití oleje.
Mnoho nepřímých důkazů působí přesvědčivě, ať už datace látky budou i v budoucnu končit jakkoliv.
Podívejme se na hlavní z nich:
Závěrem
Podle posledního výzkumu je plátno, v němž byl údajně zabalen mrtvý Ježíš, zhruba o 200 let starší, než by mělo být. Co to znamená? Mohl být muž otisknutý na plátně bičován a ukřižován 200 let před narozením Krista? Kdo by měl být tento Ježíšův dvojník? A kdo ho ukřižoval? Římané to zřejmě nebyli. Od 4. století před n. l. byli Židé pod nadvládou Alexandra Velikého a později Ptolemaiovců. Římané ovládli Jeruzalém až v roce 63 př.n.l. Mohlo plátno čekat 200 let na svaté tělo? Nejasnosti trvají.
Zdroje. Wikipedia.org, http://www.livescience.com/28276-shroud-of-turin.html
Další příspěvky autora: heartblue
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!