Mansfield v Ohiu se zapsal do dějin ufologie zlatým písmem. Ačkoliv se psal rok 1973, vzrušující příběh, který se stal posádce vojenské helikoptéry, zůstává dodnes velkou hádankou.
V listopadu 2011 Don Beverly a jeho syn pozorovali u Mansfieldu světelnou kouli, která v noci spadla do lesa nedaleko jejich domu v Lexingtonu a zapálila stromy. Policie a Národní garda místo údajného dopadu prohledala, ale nic nenašla. O pozorování referovala místní média.
Zajímavá událost, nicméně UFO to být nemuselo a asi nebylo, snad šlo o obyčejný meteor. Mansfield v Ohiu se však zapsal velkým písmem do dějin ufologie již v říjnu 1973. Události stojí rozhodně za připomenutí. Kontakt blízkého druhu vojenské helikoptéry se skutečným UFO dosvědčila celá posádka helikoptéry i několik svědků, kteří ho pozorovali ze země. Incident je dokumentován a proslavil se pod názvem „The Coyne Incident“. Američtí ufologové ho považují za jeden z nejlépe prokázaných kontaktů lidstva s UFO. Kupodivu se dochovala také výpověď aktérů setkání na kameru a je k vidění na Youtube a je zde:
Dne 18. října 1973 se armádní vrtulník UH-1H, používaný jako zdravotnický, vracel se čtyřmi muži na palubě z města Columbus do Clevelandu. Helikoptéru UH-1H pilotoval zkušený kpt. Lawrence Coyne, který do té doby na UFO vůbec nevěřil. To se však mělo zásadně změnit. Bylo 23.10 hodin, když si posádka všimla červeného světla na horizontu. Nacházeli se 15 kilometrů jižně od Mansfieldu nedaleko letiště Národní gardy. Červené světlo zářilo na horizontu jasněji než světla dopravních letadel a neblikalo. Zvláštní bylo, že v těch místech nebyla trasa letecké dopravy. Kapitán Coyne letěl ve výšce asi 800 metrů. Červené světlo spatřil technik, který seděl na zadním sedadle u nákladových dveří, seržant Robert Yanacsek. Pozoroval světlo asi minutu a pak na něj upozornil pilota. Ohlásil, že vidí červené světlo s tím, že to může být letadlo nebo kontrolní věž. Zkušený pilot Coyne tomu nejprve nevěnoval pozornost, protože si myslel, že je to nějaké hodně vzdálené dopravní letadlo. Ale řekl seržantovi: „Sleduj to.“
Asi po 30 vteřinách Janacsek pilotovi oznámil, že se červené světlo přibližuje. Nacházeli se na kolizní trase. Letoun se k nim rychle blížil a pilot se obával srážky. „Byl jsem vyděšený. Měl jsem málo času, protože ta věc letěla strašně rychle.“ Začal proto prudce klesat, téměř volným pádem a přitom navázal spojení s kontrolní věží v Mansfieldu. Myslel si, že jde o stíhačku Národní gardy. Později se ukázalo, že v té době se ve vzduchu žádná stíhačka Národní gardy nepohybovala. Spojení s věží se sice podařilo navázat, ale brzy bylo přerušeno. Červené světlo se k nim blížilo velkou rychlostí. Když byla helikoptéra ve výšce asi 500 metrů, připravoval se kapitán Coyne na nejhorší. Ale k žádnému nárazu nedošlo. Neznámý letoun prudce zastavil. „UFO se během asi deseti sekund zastavilo a vznášelo před námi,“ vypověděl Janacsek. Bylo jasné, že žádný pozemský stroj není schopen takového manévru, aby se k nim přiblížil rychlostí kolem 1000 kilometrů za hodinu a pak se „na fleku“ zastavil. Jenomže toto byla realita. Situace mužů nebyla jednoduchá. Vznášeli se v noci pár stovek metrů nad zemí a nevěděli, co se bude dít.
Potom muži v záři světel UFO uviděli kovově šedý trup dlouhý asi 20 metrů. Dívali se na něj zblízka. Letoun vypadal jako „křídlo nebo aerodynamicky tvarovaný doutník“. Na jeho přední straně svítilo červené světlo uprostřed, bílé a na zadním konci zelené. Zelené světlo se otáčelo jako bodový reflektor, vyhledalo helikoptéru a osvítilo ji „pyramidovitým paprskem“ Kokpit s vyděšenými a bezmocnými muži byl zalitý zeleným světlem. Mohli jen čekat. Zatímco vojáci zírali na neznámý letoun a přemýšleli, zda to nejsou „ ti komunističtí bastardi“, helikoptéra začala sama stoupat a vystoupala z výšky asi 500 metrů na dvojnásobek během několika vteřin. Přitom měl pilot přístroje nastavené na klesání v úhlu 20 stupňů. Stroj stoupal „bez jakéhokoliv tlaku a turbulencí“. UFO ještě pár vteřin pozorovalo americkou helikoptéru a potom odletělo směrem na západ. Během setkání nebylo slyšet žádný zvuk motorů. To vše se odehrávalo nedaleko letiště, na kterém bylo připraveno několik stíhaček Národní gardy. UFO po několika minutách zmizelo posádce z dohledu. Jenom disk kompasu, otáčející se asi 4x za minutu, připomínal, že se stalo něco divného. Šokovanému pilotovi se po určité době podařilo dostat řízení pod kontrolu a pokračoval v letu. Tím podivné setkání s mimozemským strojem, potvrzené také svědky ze země, skončilo. Pilot Coyne později napsal zprávu o incidentu. Dva muži z posádky nakreslili plánky UFO, které se dochovaly. Celý případ byl zveřejněn. Koho potkali američtí vojáci nad Mansfieldem, nevíme dodnes. Určitě víme, že to nebyli komunisti. Magnetický kompas na palubní desce od setkání fungoval špatně a musel být vyměněn.
Zdroje:
http://www.ufocasebook.com/coyne.html
http://www.youtube.com/watch?v=4uxF9tRPIhM
http://naturalplane.blogspot.cz/2011/03/coyne-uh-1h-helicopter-ufo-incident.html
Ilustrace: http://www.flickr.com/photos/jal33/
Další příspěvky autora: heartblue
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!