Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.
Sociální sítě se stávají stále důležitějším prostředím pro reklamu. Objem peněz, který se v nich točí, stále roste a velké firmy chtějí mít jistotu, že své peníze investují dobře. Proto platí za analytické nástroje. Úspěšné je v tomto ohledu na globální úrovni také české firmy, zejména pak Socialbakers.
Pro běžného uživatele je sociální síť prostředím, ve kterém může udržovat kontakty se svými známými nebo přijímat informace od různých organizací, sdělovacích prostředků apod. Pro firmy jsou ovšem sociální sítě stále lákavějším nástrojem pro reklamu. Na rozdíl od některých jiných druhů (televizní spoty, noviny, bannery) je reklama na sociálních sítích efektivnější. I s malým rozpočtem můžete oslovit velké množství lidí a díky přesnému cílení i skupinu, která vás zajímá.
Sociální sítě navíc umožňují získání zpětné vazby pomoci anket či komentářů od fanoušků značky či produktu.
Facebook však v posledních dnech a týdnech šlápl firemním stránkám na kuří oko. Pokud stránka zveřejní příspěvek, fotografii či odkaz, pak ten se objeví na zdi jen části fanoušků. Závisí to na tzv. Edgeranku. Obecně se dá říci, že čím více komentujete nebo „lajkujete“ příspěvky nějaké stránky, tím je větší pravděpodobnost, že se vám budou zobrazovat všechny nebo většina příspěvků této stránky na vaší zdi.
Facebook ovšem nyní z pohledu provozovatelů stránek výrazně zhoršil algoritmus Edgeranku. Důvod je jednoduchý. Facebook chce „motivovat“ provozovatele, aby klíčové příspěvky propagovali a to samozřejmě za peníze.
Z marketingu na sociálních sítích se stává stále větší magie podobná SEO optimalizaci. Chcete, aby vaše příspěvky přečetlo co nejvíce lidí? Nebo chcete propagovat konkrétní službu, produkt? Pak vás budou zajímat takové věci, jako na jaký typ příspěvků vaší fanoušci nejlépe reagují, kdy jich je na internetu nejvíce a především: srovnání s konkurencí.
Proto vznikají firmy, které vám za úplatu nabídnou kompletní analýzu vašich aktivit na sociálních sítích. Velmi úspěšnou se stává česká firma Socialbakers, založena v roce 2009 Janem Řežábem. Původně se projekt jmenoval FaceBakers, ale narazil na stížnosti Facebooku ohledně názvu a tak se přejmenoval obecně na Socialbakers a začal taky analyzovat další sociální sítě.
Jan Řežáb se stává globálně úspěšným podnikatelem
Socialbakers získal v loňském roce investice ve výši 2 milionů dolarů, ke kterým přibylo letos v listopadu dalších 6 milionů dolarů. Dnes má Socialbakers přes tisíc klientů ze 75 zemí a 160 zaměstnanců. Mezi klienty patří takové firmy jako McDonalds, Nestlé, Vodafone. Kromě sídla v Praze má pobočky v Mnichově, Londýně, San Franciscu, Paříži a otevírá mimo jiné pobočky v Dubaji, Instanbulu a Mexico City.
Nedávno se Socialbakers dostali do světových médií, díky přesnému odhadu amerických prezidentských voleb na základě analýzy sociálních sítí.
Socialbakers nabízí některé statistiky i bez poplatku. Můžete se třeba podívat na pořadí nejúspěšnějších stránek dle zemí či zařazení. Pokud máte své stránky na Facebooku, Twitteru, Google Plus, můžete je přidat do databáze Socialbakers (ideálně se přihlásit skrze účet na Facebooku vlevo nahoře).
Ve statistikách pak vidíte například přírůstek fanoušků za určitou dobu. Statistiky našeho profilu (http://www.facebook.com/pravducz) najdete zde: http://www.socialbakers.com/facebook-pages/129573797095095-chcete-znat-pravdu-cz
Vývoj počtu fanoušků profilu internetweek.cz za posledních 6 měsíců. Credit: socialbakers.com
Statistiky našeho profilu na Google Plus pak zde: http://www.socialbakers.com/google-plus-statistics/pravdu-cz-103428155274574282378
Pokud se podíváme na statistiky pro celou republiku, pak nejrychleji rostoucí profil má Jaromír Jágr, za ním pak Žito 44. Nejúspěšnější stránkou co do počtu fanoušků je akce „Nemyslíš zaplatíš“ (504 tisíc fanoušků), dále Kofola (371 tisíc fanoušků).
Doporučené odkazy:
Facebook na internetweek.cz: http://internetweek.cz/kategorie/facebook
Twitter na internetweek.cz: http://internetweek.cz/kategorie/twitter
Zdroje:
http://www.socialbakers.com, youtube.com, http://www.onemanandhisblog.com
Další příspěvky autora: PK
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!