Získat si okruh zákazníků loajálních až fanatických k Vaší značce, to je cesta ke stabilnímu podnikání. Ať se nakonec rozhodnete pro jakoukoliv podnikatelskou příležitost.
V globálním měřítku jsou to značky jako Apple nebo Coca-Cola. Z technologických firem dotahuje Samsung se svou divizí mobilních telefonů. Mezi automobilkami jsou to Honda a BMW. Je zde celá řada oděvních značek. V nábytku Ikea.
Tyto firmy mají oddané zákazníky, kteří by nešli ke konkurentům, ani kdyby ke svým výrobkům zdarma dávali peníze. V případě technologických firem je zde ovšem nemalý tlak na další vývoj, který musí minimálně s konkurencí držet krok. Což se nepodařilo například Nokii. Kdyby dnes v Apple žili jen z toho, že vymysleli PC (Personal Computer), dnešní svět by je znal jen z učebnic novodobé historie. Toto bude téma dalšího pokračování, zatím s pracovním podtitulem: „Proč je lepší Cola než Apple“.
V regionálním měřítku můžeme vysledovat podobné trendy. Lidé chodí pouze ke svému řezníkovi. Využívají jedinou taxislužbu. Kadeřnici. Mají svou oblíbenou restauraci. Pivo. Fotbalový klub. I to je v první řadě obchodní značka! Když jsou lidé spokojení, nemají v principu potřebu něco na svých zvycích měnit. Tato spokojenost je klíčem k úspěchu. A měla by být dále podpořena kvalitním marketingem. Příběhem. Aurou zajímavosti. Upřímností. Loajalita se v tu chvíli přenáší na přátele a dědí v rodině. Ta Vás může podržet i v těžkých obdobích, ve kterých by Vám jinak konkurence dala smrtící úder.
Usnout na vavřínech nemůžete nikdy. Ale v začátcích budete potřebovat spoustu nápadů a energie. Pokud nevymyslíte z marketingového hlediska něco nového a neotřelého, tak i peněz. Najít toho správného marketéra, pokud jím nejste sami, je v případě budování značky alfou a omegou úspěchu.
V dalším pokračování probereme avizované porovnání byznysu typu Apple a Coca-cola.
Pokud o pokračování nechcete přijít, začněte nás sledovat na Facebooku, G+ nebo Twitteru… Což je v podstatě jediná možnost, jak se nám můžete odvděčit za dělbu o naše know-how...
Čas si můžete pokrátit s naší abecedou podnikání – školou úspěchu. Nažhaví Vás a dodá Vám optimismu: http://internetweek.cz/abeceda-podnikani-skola-uspechu/abeceda-podnikani >>>
Další příspěvky autora: HBT
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!