Podnikatelka Ronna Coeová používá ve své malé firmě čtyři metody řízení zaměstnanců. Udržení si kvalitních pracovníků a jejich spokojenost patří mezi její priority.
„Náš obchod je založený na opravdové týmové práci. Je důležité, aby všichni věděli, jak jsou důležití pro to, co vyrábíme, a také pro spokojenost našich zákazníků,“ říká Ronna Coeová, prezidentka malého podniku Coastal Component Industries o 18 lidech. Více než polovina těchto lidí pro ni pracuje deset i více let. Tato americká firma vyrábí širokou paletu elektronických komponentů pro armádu, obranu a letecký průmysl.
V současných nelehkých ekonomických časech firma dělá všechno pro to, aby její zaměstnanci byli spokojení. Nabízí jim paletu různých výhod včetně zdravotního pojištění, které celé platí firma, nebo značné bonusy ke konci roku. Ronna Coeová ví, že nemůže zůstat jen u finančních odměn, a tak se zaměřuje také na vnitřní motivace, například takové, které popisuje Jill Geislerová ve své knize „Work Happy: What Great Bosses Know”.
Dobří manažeři vědí, že zaměření na přednosti lidí vede ke spokojenosti zaměstnanců. Dát zaměstnancům příležitost soustředit se na typ práce, který jim dovoluje vyniknout, vede ke kvalitním výkonům celého týmu.
I když výrobní ráz této společnosti znemožňuje, aby nechala většině pracovníků autonomní pracovní harmonogram, Coeová umožnila pracovat flexibilně své zástupkyni Dianě Romerová. Ta se díky tomu může více starat o své vnučky, protože pracuje jenom 4 dny v týdnu. „Autonomnost mne opravdu motivuje k co nejlepší práci. Vážím si toho, že jsem oceňována, a za to jsem loajální k firmě,“ vysvětluje Romerová.
Pojišťovací agentka Rhonda Shaderová má svou společnost, která poskytuje pojištění malým podnikům, jedincům a rodinám. I ona je přesvědčena, že je výhodné motivovat zaměstnance jejich maximální autonomií a flexibilitou.
Při motivování zaměstnanců nemusí být finanční ohodnocení jedinou odpovědí. Také osobní porozumění tomu, jaký smysl a cíle má jejich pracovní činnost, bývá spojeno s pracovním uspokojením. Jediný způsob, jak to realizovat, je poznat každého zaměstnance. “Lidé reagují na nejrůznější motivace,“ upozorňuje Shaderová. „Sice to zabere čas, než zjistíte, co který zaměstnanec potřebuje, ale až přijdete na to, co koho zajímá a co jim dodává pocit uspokojení z práce, budou se cítit ocenění a vy za to od nich dostanete to nejlepší.“
Každý zaměstnanec chce vědět, jak je jeho firma úspěšná a jak plní své cíle. Dobří manažeři proto informují své pracovníky o cílech společnosti, o tom, kdy je jich dosaženo a stejně tak jsou informováni o speciálních zájmech a cílech svých zaměstnanců. Minimálně jednou do roka se prezidentka CCI setká s každým zaměstnancem, aby si povídali o jeho individuálním prospěchu a plánech. “Společně procházíme jejich účty a oni opravdu oceňují zájem o jejich finanční cíle. Váží si toho, že je tato firma úspěšná a jsou rádi, že se jí daří,“ říká Ronna Coeová
Není snadné zajišťovat, aby zaměstnanci byli spokojení a produktivní v této náročné ekonomické době, ale vaše podnikání na tom určitě vydělá, když tuto taktiku motivování použijete na vašem pracovišti.
Zdroj: http://www.openforum.com
Ilustrace: http://www.flickr.com/photos/oreillyconf
Další příspěvky autora: Jiří Sirotek
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!