Cílem vysoké kultury podnikání je zajistit, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a produktivní. Když je máte, tak od vás nebudou utíkat a navíc budou přitahovat do vaší firmy další nové talenty...
Následující principy vám ukáží, jak využívat základní hodnoty k růstu vaše podnikání, aniž byste ztráceli ze zřetele, na čem záleží: udržovat vaše zaměstnance a zákazníky spokojené.
DOBRÝ NÁPAD: Firemní kultura se nestaví shora dolů. Vytváří se tak, že firma zaměstnává lidi, kteří ztělesňují základní hodnoty vaší značky. Některé společnosti využívají doporučující programy: doporučení zaměstnanci setrvají ve firmě o 20% déle a jsou produktivnější než ostatní nováčkové, zjistila společnost Evolv.
JAK HO VYUŽÍT: Jako zaměstnavatel si musíte položit přímé otázky na téma, co má reprezentovat vaše značka: Jaký je úkol vaší firmy? Jaké kvality by se měly spojovat s vaší firmou? Když někoho najímáte, myslete vždy na tyto principy. Nezapomínejte, že různorodost týmu je důležitá. Různorodý tým je kreativní a znamená, že se snažíte do firmy přitáhnout co nejtalentovanější jedince.
DOBRÝ NÁPAD: Jestliže chcete, aby vaše firma odměňovala kreativitu, můžete zavést model „20 procent“. Ten spočívá v tom, že vaši zaměstnanci mají 20% svého pracovního času na to, aby vymýšleli nové projekty. Tato myšlenka údajně vznikla u 3M v roce 1974. Nápad proslavil Google.
JAK HO VYUŽÍT: Vždycky najímejte talentované lidi – a pak moudře využívejte jejich potenciál. Práce na entuziastických projektech je velkým morálním stimulátorem pro nezávisle myslící zaměstnance.
DOBRÝ NÁPAD: Velké společnosti zvyšují produktivitu a podporují morálku pracovníků mnoha způsoby. Průměrný americký zaměstnanec dostává za rok dva týdny placené dovolené, ale většinu nevyužije. Některé firmy, jako Netfix a Gilt, nabízejí svým zaměstnancům neomezené volno, aby předešly jejich „vyhoření“. Jiné firmy věří, že neomezená nabídka vytváří chaos a zaměstnanci nevědí, kolik volna je vhodné si vybrat.
JAK HO VYUŽÍT: Určete pevné počty dnů na dovolenou a pobízejte zaměstnance, aby si je opravdu vybrali. Pokud nejste workoholici, dopřejte nějakou dovolenou také sobě.
DOBRÝ NÁPAD: Hodně nových firem začíná s otevřenými kancelářemi, aby maximalizovaly spolupráci a kreativitu. Některé společnosti pracují ještě více s designem, aby posilovaly firemní kulturu. Mnoho firem se snaží řídit duchem „Jako doma“ a například povzbuzují zaměstnance, aby si zařídili kanceláře podle vlastního vkusu.
JAK HO VYUŽÍT: Otevřené kanceláře mají i svou temnou stranu – zvyšují stres. Ale je možné ve firmě vytvořit více variant kancelářských prostor, kde budou mít vaši zaměstnanci možnost spolupracovat jak formálně – konferenční místnosti – tak neformálně. Klíčem je mít dobrou směs různých druhů zón, včetně míst, kde mohou lidé jenom relaxovat.
DOBRÝ NÁPAD: Některé firmy (jako třeba online prodejce Zappos) kladou velký důraz na spokojenost svých zákazníků a také zaměstnanců. Firma se řídí základními hodnotami, z nichž jedna zní „buďte veselí a trošku praštění“. Idea této politiky spočívá v tom, že když se lidé cítí dobře, jako doma, pak pracují spíše jako rodina než firma.
JAK HO VYUŽÍT: Zaměření na spokojenost zaměstnanců směřuje k udržení talentovaných lidí ve firmě. Jde o to, aby měli lidé ve firmě pravidelné a neformální příležitosti žít společensky se svými kolegy. Pomáhá to vytvořit pevné týmy.
DOBRÝ NÁPAD: Některé společnosti mají velice proaktivní přístup k otevřené komunikaci. Například maloobchodní společnost obchodující on-line s oční optikou Warby Parker se během tří let rozrostla z malé firmy na společnost se 300 zaměstnanci. Firma na svých týdenních poradách vyčleňuje vždy jeden bod otázkám zaměstnancům pod heslem: „Ptejte se na cokoliv“. Firma se řídí zásadou „buďte brutálně upřímní“.
JAK HO VYUŽÍT: Neformální komunikace je snadnější v malých firmách. Ale mít dveře otevřené nemusí stačit, protože uzavřenější typy jich pravděpodobně nevyužijí. Udělejte si ve svém programu čas, abyste si popovídali se zaměstnanci. Je dobré držet prst na tepu spokojenosti vašich zaměstnanců, chcete-li aby vaše firma rostla.
DOBRÝ NÁPAD: Každá firma má svojí metodu, jak získávat nové zaměstnance, ale existuje jich pár, které se tomu věnují speciálně. Například Zappos nabízí životní poradenství pro své zaměstnance po dobu, kdy budou u firmy pracovat. Biotechnologický gigant Gentech zase dovoluje svým zaměstnancům, aby si vybírali šestitýdenní kreativní volno, pokud pracují u firmy šest let.
JAK HO VYUŽÍT: Nábor nových lidí je zásadní věc. Než hodíte nováčky do vody, aby plavali, ujistěte se, že mají jasnou představu o firemních hodnotách a o svém podílu na tom, aby vaše firma byla úspěšná. Dodávejte svým zaměstnancům odvahu, aby se účastnili tréninků a konferencí, aby získávali nové dovednosti, které mohou sdílet se svými kolegy. Ukážete, že jste vsadili na jejich vývoj, a tím získáte zlepšení jejich zájmu a zvýšíte jejich produktivitu.
DOBRÝ NÁPAD: Některé společnosti jsou proslulé tím, jaké služby poskytují svým zaměstnancům, například čistírny, lezecké stěny, stravu zdarma (Thrillist) nebo lékařskou péči přímo ve firmě (Google).
JAK HO VYUŽÍT: Výhody typu flexibilní pracovní doby nebo podporování cvičení ve fitness nebo zdravého stravování pomáhá vašim zaměstnancům žít zdravě a vyvažovat pracovní zátěž. Výhody budou pomáhat vašim zaměstnancům, aby se udržovali v kondici, ale také do vašeho podnikání budou přitahovat špičkové talenty.
Zdroj: http://www.huffingtonpost.com/2013/12/10/what-big-business-can-tea_n_4194514.html
Další příspěvky autora: Beryl
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!