internetWEEK.cz menu TOPlist

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Včetně toho, že se stáváme imunní vůči jakékoliv reklamě. Proto jsou tu nové silné zbraně...

 

Buzz marketing už je v ČR a s ním i jeho bratříčci

Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Nový styl života (fastfoody, levné a nekvalitní předměty z plastu), prosazování demokratických zásad (mající za následek rozkrádání majetku, složitý systém právních norem, ve kterých se neorientují ani zkušení právníci) a v neposlední řadě také skutečnost, že žádný výrobek se neprodá bez obrovských investic do marketingu.

 

Jakmile se však začala do českého občana valit horem dolem reklamní sdělení, začínal se stávat (stejně jako jeho humanoidní bratři ze Západu) imunní vůči jakékoliv reklamě. Zkušené marketingové mozky Američanů však přišly s novým způsobem, jak požadovaný produkt nebo značku narvat do naší paměti. A tak vznikl buzz marketing. Guerilla marketing a virální marketing.

 

Buzz marketing

O čem je řeč? Buzz marketing se snaží vyvolat rozruch, poprask, bzukot (buzzzu = odtud ostatně pochází i název „buzz marketing“), debatu o konkrétní značce, produktu, firmě nebo plánované akci.

 

Virální marketing

Virální marketing je založený na šíření určité (reklamní) zprávy. Šíří se stejně jako infekce - z jedné osoby na druhou. A na další a další atd. Pro dosažení tohoto efektu je však třeba nabídnout uživatelům obsah, který je originální. Zábavný, překvapující. Nebo natolik zajímavý, že ostatní budou cítit potřebu se o všem podělit s ostatními (skrze sociální sítě, e-maily a nebo k tomu používají SMSky).

 

Guerilla marketing

Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel firmy Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson. Ten je zároveň považován zakladatele guerilla marketingu. Cílem tohoto oboru je získat si vedlejší pozornost. Vyvolat paniku či vyburcovat veřejnost. A to vše pomocí netradičních techni (zapomeňte na nákup reklamního prostoru v médiích).

 

Proč to vše zmiňuji? Abyste se příště, až budete klikat na nějaký odkaz na aplikaci či fotku na Facebooku, přeposílat email informující o tom, jak je důležité mít spořící účet, důchodové připojištění a jiné nezbytné věci, měli na paměti, že za tím vším může stát také nějaká konkrétní firma, která daný produkt prodává...

 

Zdroj: mediaguru.cz/

 

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Zajímavosti   Reklama   Komunikace   Marketing  


Kategorie Komunikace


DNA skrývá netušené možnostiDNA skrývá netušené možnosti
Povaha DNA je esoterická. Poslední vědecké výzkumy naznačují, že před lidstvem stojí nepředstavitelné možnosti, když se mu podaří vygenerovat kolektivní vědomí.



EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit
Komunikace s mrtvými je možná? Opravdu se mrtví snaží kontaktovat s naším světem? Přes média ano, ale mrtví začali zanechávat hlasové zprávy přes magnetofony, diktafony, radia, televize a webkamery. Hlasy ze záhrobí můžete nahrát i vy!



Jak sbalit holku?Jak sbalit holku?
Otázka, na kterou většina mladých kluků i starších mužů neumí najít odpověď. Metod existuje mnoho. Ale jen málokdo je ochoten se s vámi poděli o zkušenosti z praxe.



Nevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věcNevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věc
Všichni si zcela jistě vzpomínáme na časy, kdy jsme se cítili světem nepochopeni. V období puberty, vzdoru, prvních lásek a dospívání. Jenomže naši rodiče si s tím hravě poradili. Jak je tomu dnes?



Prosím, neklikejte na tento odkaz!Prosím, neklikejte na tento odkaz!
Říkáte si teď, proč jste na ten zpropadený odkaz vlastně klikli? Protože vás zákaz neměl odradit, ale navnadit. Lidské podvědomí si totiž neumí poradit se záporem. Z toho důvodu provede člověk nejdříve to, co je zakázané.


Kategorie Komunikace


DNA skrývá netušené možnostiDNA skrývá netušené možnosti
Povaha DNA je esoterická. Poslední vědecké výzkumy naznačují, že před lidstvem stojí nepředstavitelné možnosti, když se mu podaří vygenerovat kolektivní vědomí.



EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit EVP aneb mrtví se s námi snaží spojit
Komunikace s mrtvými je možná? Opravdu se mrtví snaží kontaktovat s naším světem? Přes média ano, ale mrtví začali zanechávat hlasové zprávy přes magnetofony, diktafony, radia, televize a webkamery. Hlasy ze záhrobí můžete nahrát i vy!



Jak sbalit holku?Jak sbalit holku?
Otázka, na kterou většina mladých kluků i starších mužů neumí najít odpověď. Metod existuje mnoho. Ale jen málokdo je ochoten se s vámi poděli o zkušenosti z praxe.



Nevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věcNevychovaná mládež: dříve výjimka, dnes běžná věc
Všichni si zcela jistě vzpomínáme na časy, kdy jsme se cítili světem nepochopeni. V období puberty, vzdoru, prvních lásek a dospívání. Jenomže naši rodiče si s tím hravě poradili. Jak je tomu dnes?



Prosím, neklikejte na tento odkaz!Prosím, neklikejte na tento odkaz!
Říkáte si teď, proč jste na ten zpropadený odkaz vlastně klikli? Protože vás zákaz neměl odradit, ale navnadit. Lidské podvědomí si totiž neumí poradit se záporem. Z toho důvodu provede člověk nejdříve to, co je zakázané.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí