Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Včetně toho, že se stáváme imunní vůči jakékoliv reklamě. Proto jsou tu nové silné zbraně...
Hned po revoluci se k nám donesla spousta nových trendů ze Západu. Nový styl života (fastfoody, levné a nekvalitní předměty z plastu), prosazování demokratických zásad (mající za následek rozkrádání majetku, složitý systém právních norem, ve kterých se neorientují ani zkušení právníci) a v neposlední řadě také skutečnost, že žádný výrobek se neprodá bez obrovských investic do marketingu.
Jakmile se však začala do českého občana valit horem dolem reklamní sdělení, začínal se stávat (stejně jako jeho humanoidní bratři ze Západu) imunní vůči jakékoliv reklamě. Zkušené marketingové mozky Američanů však přišly s novým způsobem, jak požadovaný produkt nebo značku narvat do naší paměti. A tak vznikl buzz marketing. Guerilla marketing a virální marketing.
Buzz marketing
O čem je řeč? Buzz marketing se snaží vyvolat rozruch, poprask, bzukot (buzzzu = odtud ostatně pochází i název „buzz marketing“), debatu o konkrétní značce, produktu, firmě nebo plánované akci.
Virální marketing
Virální marketing je založený na šíření určité (reklamní) zprávy. Šíří se stejně jako infekce - z jedné osoby na druhou. A na další a další atd. Pro dosažení tohoto efektu je však třeba nabídnout uživatelům obsah, který je originální. Zábavný, překvapující. Nebo natolik zajímavý, že ostatní budou cítit potřebu se o všem podělit s ostatními (skrze sociální sítě, e-maily a nebo k tomu používají SMSky).
Guerilla marketing
Pojem Guerilla marketing použil poprvé v roce 1986 kreativní ředitel firmy Leo Burnett Europe pan Jay Conrad Levinson. Ten je zároveň považován zakladatele guerilla marketingu. Cílem tohoto oboru je získat si vedlejší pozornost. Vyvolat paniku či vyburcovat veřejnost. A to vše pomocí netradičních techni (zapomeňte na nákup reklamního prostoru v médiích).
Proč to vše zmiňuji? Abyste se příště, až budete klikat na nějaký odkaz na aplikaci či fotku na Facebooku, přeposílat email informující o tom, jak je důležité mít spořící účet, důchodové připojištění a jiné nezbytné věci, měli na paměti, že za tím vším může stát také nějaká konkrétní firma, která daný produkt prodává...
Zdroj: mediaguru.cz/
Další příspěvky autora: michelllin
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!