Říkáte si teď, proč jste na ten zpropadený odkaz vlastně klikli? Protože vás zákaz neměl odradit, ale navnadit. Lidské podvědomí si totiž neumí poradit se záporem. Z toho důvodu provede člověk nejdříve to, co je zakázané.
Zákaz ve vás probudí zvědavost. Touhu, která se postupem času stupňuje. Velké množství jedinců tomuto nutkání nakonec stejně neodolá a podlehne svému podvědomí. Toho můžete využít ve váš prospěch a přinutit ostatní dělat přesně to, co chcete. Tento jev můžete využít ve váš prospěch zejména v osobním životě. Jak? Představte si (v závislosti na pohlaví a sexuální orientaci), že před vámi stojí krásná žena nebo pohledný muž, která / který se vám líbí. A vy jí / jemu nejspíš také. Chcete, zjistit, zda má o vás zájem. Zjistíte to velice snadno. Řekněte mu: Jsi velmi pohledná / pohledný, moc se mi líbíš, chci tě políbit, ale dneska to neudělám. Automaticky bude následovat otázka („Proč? Nelíbím se ti?“). To vyvolá naše vrozená zvědavost, která bude doprovázena naší zvýšenou touha (= chuť se líbat). Tyto dva faktory s velkou pravděpodobností způsobí, že vás váš protějšek skutečně brzy políbí. Stejný případ je: „Koupil jsem ti dárek, ale neřeknu ti, jaký.“
Zápory a zákazy můžete úspěšně využívat i v businessu. Vhodně zvolený zápor vám může napomoci ke zvýšení počtu prokliků u linků z článku nebo ze statusů na Facebooku či ke zvýšení prodejnosti vybraných produktů (stačí přes náhledový obrázek umístit text nabádající k nepřečtení recenze). U textu, který obsahuje zápor, můžete zpravidla vždy očekávat vyšší odezvu.
Proč některé typy záporů vnímáme správně?
Protože se nevztahují přímo na nás. Když za vámi přijde kamarád a řekne vám, že se necítí dobře, budete mu to věřit. A nebudete nad tím dále přemýšlet (jeho špatný zdravotní stav se vás přece netýká). Ale co když za vámi přijde kamarád a zeptá se nějak takhle: „Není ti špatně?“ Co vás napadne? Že asi nevypadáte moc zdravě, nesluší vám to, protože působíte určitě unaveně. Tuhle fintu občas používají někteří obchodníci s farmaceutickými přípravky („Nebolí vás něco?“).
Podmínkou je nutnost vždy formulovat zápor tak, aby se týkal dané osoby, se kterou chceme manipulovat. Posluchač / čtenář musí mít pocit, že je vzkaz určen jen a pouze jemu:
„Nedělej to.“
„Nemysli na to.“
„Nezkoušej to.“
„Neolizuj to zábradlí.“ (schválně se zamyslete nad tím, zda jste při sledování filmu Obecná škola neměli chuť si vyzkoušet, zda se vám přilepí jazyk k zábradlí).
Užití vícenásobných záporů zvyšuje zvědavost
Nevěříte? Co uděláte, když vám řeknu, že nemáte za žádných okolností číst dál tento článek? Poslechnete mě? Ne. Protože touha číst dále bude zákonitě mnohem intenzivnější.
Doufám, že vám tento článek pomohl pochopit, jak lépe komunikovat, volit vhodná slova a používat správně zápory a zákazy pro dosažení kýžených výsledků.
POZOR: Nesnažte se ihned zkoušet používat zákazy a zápory na manželku v kuchyni, když drží v ruce nůž, pánev nebo jiný nebezpečně vypadající předmět. Mohlo by se vám to stát osudným.
A ještě jedna praktická rada na závěr. Za žádných okolností teď nemyslete na čtverec. A kdyby se vám přece jen povedlo na něj nemyslet, prosím buďte silní. A nemyslete na ten čtverec ani nyní. Nevybavujte si jej v hlavě. Nepřemýšlejte nad tím, že má 4 vrcholy a 4 strany. Dokažte si, že jste odolný jedinec :-).
Potřebujete komunikovat? Krcmic.cz
Další příspěvky autora: michelllin
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!