Emoce nás mohou uvolnit. Některé z nich rádi projevujeme. Jiné bychom však měli držet zkrátka a příliš je nedávat najevo. Občas jsou nezadržitelné, každý to zná. Naučme se je ovládat!
Jedná se o naprosto běžnou věc, ale lidé si ji neuvědomují. Firmy využívají reklamu. Pomocí reklamy se na nás snaží zapůsobit, snaží se nám dostat do hlavy, že právě s jejich výrobkem budeme svobodní, neodolatelní, styloví a nedosažitelní. Dobrým příkladem je limonáda Coca-Cola. Většina mladých si myslí, že právě s láhví tohoto výrobku v ruce budou žádaní. Stejným způsobem se snaží lidské myšlení ovlivnit fast-foodové společnosti, značkové obchody s oblečením, ale třeba i automobilky.
Pokud nechceme, aby někdo stejným způsobem ovlivňoval naše myšlení, musíme se naučit ovládat své pocity.
Ovládání pocitů v určitých situacích lidem může pomoci od nepříjemných situací, které by jinak vznikly. Ve chvíli, kdy ostatní někdo naštve, rozpláče, okřikne či urazí je jen na lidech, jak se k tomu postaví. Všichni se stáváme herci. Buď se s problémem srovnáme a nedáme na sobě naše rozhořčení znát, nebo emoce vyplují na povrch. V prvním případě se zachováme hrdě, pyšně s noblesou a šarmem. V druhém si můžeme připadat najednou slabí, choleričtí, výbušní a skutečně se můžeme dostat do velmi nepříjemných situací.
Pokud lidé chtějí být opravdu dobrými herci, musí na sobě pracovat. Kdykoliv si vzpomenou, budou se umět rozplakat, rozesmát se, naštvat se a vše to půjde od srdce.
Vskutku je zajímavé, jak moc se lidé mohou naučit ovládat své tělo. A jak člověk pozná, že je seberealizovaný?
Skutečně seberealizovaný člověk, by se, za předpokladu, že jde na formální večírek, oblékl neformálně a nepřipadalo by mu na tom nic zvláštního. Takový stav se nazývá emocionálním mistrovstvím. Jedná se o stav, kdy člověk jedná skutečně tak, jak si sám přeje a není ovlivněný žádnými vlivy. Jeho duše a mysl jsou naprosto vyrovnané.
Pokud se zamyslíme, zjistíme, že máme možnost a schopnost ovládat sami sebe v různých situacích nezávisle na okolnostech. Emoce v lidech vyvolávají přemýšlení o dané situaci.
Nebezpečná slova mění k horšímu náš mozek, ale i to, co produkujeme. Pozitivní myšlenky musí převažovat, chceme-li být úspěšní ve vztazích i v práci. | Mozek: Síla ANO a NE >>>
Vždy je na výběr. Jednáme buď impulsivně, nebo naopak vyjdeme z celé situace moudře, tedy ustoupíme a zachováme si chladnou hlavu. Pokud lidé dospějí do stavu, kdy si budou umět zachovat chladnou hlavu, budou seberealizovaní, ale také nabydou pocit, že se umí dokonale ovládat.
V momentě, kdy si budou naprosto jistí tím, že je okolní vlivy neovlivňují, budou schopni se vypořádat s mnohým. Jinými slovy, doslova získají kontrolu nad vším.
Získají možnost pochopit význam události, záležitosti, či věci a právě tehdy, až věc pochopí, budou moci bojovat.
Ideální příklad je nemoc. Ten, kdo vážně onemocní má také na výběr. Buď se vzdá, nebo začne bojovat. Vždy záleží, z jakého úhlu pohledu se na věc podíváme. Na nemoc můžeme koukat jako na neštěstí, které postihlo právě nás, můžeme se utápět v depresích a podlehnout její zkáze, ale také se na ni můžeme dívat jako na výzvu porazit ji.
Smutné na tom je, že pro některé je první způsob pohledu konec, pro jiné druhý způsob pohledu začátek. Člověk v takových případech nemusí jen ztrácet, ale získává i mnoho jiného a pozitivního. Kupříkladu jiný pohled na svět, zkušenosti a nadhled nad věcmi.
Zdroje:
http://www.stevepavlina.cz/2010/12/ovladani-emoci-emocni-mistrovstvi/
Ilustrace: http://www.flickr.com/photos/bruno-oliveira/
Další příspěvky autora: Caroline Kornelová
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!