Mnoho mladých si dnes dělá řidičský průkaz, protože právě ten dnes patří skoro k základnímu vzdělání a požadavkům při přijetí do práce. Je ale opravdu tak snadné ho získat?
Ačkoliv si mnoho lidí řekne, že je autoškola, jako autoškola, že všechny musí splňovat pravidla a normy dané ministerstvem dopravy, není to tak. Ne každá autoškola je stejná. Některé se opravdu svým studentům pečlivě věnují, aby z nich byli dobří řidiči, jiní je nechávají projít, aby řidičský průkaz získali a měli klid. Záleží na tom, co od autoškoly požadujete. Chcete-li umět dobře řídit, je dobré si opravdu najít autoškolu, která se svým žákům pečlivě věnuje, dostatek času věnuje nejen řízení, ale i teoretickým hodinám a zkrátka dobře ví, co je pro vás potřebné, kde máte mezery, kde musíte tedy přitlačit a kde kupříkladu ubrat, protože to přeháníte. Každý potřebuje individuální přístup a je důležité, aby na to instruktoři a lektoři v autoškolách brali ohled.
Pokud se vás tento článek týká, čtěte pozorně. I v autoškole mohou nastat problémy. Některé autoškoly své žáky demotivují již na začátku celého kurzu. Měly by si však uvědomit, že studenti a žáci se do autoškoly přihlašují především proto, že jim jde o získání řidičského průkazu. Rozhodně není dobrým přístupem, začne-li instruktor hned na začátku kurzu studenty demotivovat. Někteří tvrdí, že se ženy nemohou naučit řídit, stejně tak obézní, malí, příliš velcí a jiní lidé. V tom vidím jistou zaujatost a snad i předpojatost. To není dobrý přístup. Žák by do autoškoly již šel s tím, že se vlastně stejně nenaučí řídit a že je tedy vše zbytečné. Nebude se snažit a peníze vyhodí úplně zbytečně za kurz, který mu bude k ničemu. Důležité je, aby ho řízení bavilo, aby si rozuměl s instruktorem a nebál se na cokoliv zeptat. Přece jen s instruktorem bude trávit poměrně dost svého času. Čas i přístup instruktora má velký vliv na to, zda bude žák u zkoušek úspěšný. Do přístupu instruktora je zahrnuto i to, zda se dovede individuálně přizpůsobit potřebám žáka. Většina autoškol tedy individuální přístup uvádí na svých stránkách, ale realita je poněkud jiná. Mnoho instruktorů dává svým studentům časy jízd tak, jak se to hodí jim, na studenty příliš nehledí. Tím však vzniká problém toho, že když se to kolikrát nehodí žákovi, instruktor je schopný mu to dát až za dva týdny, což vede k prodlužování kurzu, ale také tomu, že čím delší jsou pauzy mezi lekcemi řízení, tím více to člověku nejde. Je potřeba dávat lekce častěji, třeba dvakrát do týdne. Jedině tak se člověk naučí řídit. Svůj důvod, proč to dělají ale svým způsobem to má. Za vším jsou finance.
Jak už to tak v dnešní době funguje, peníze hrají velkou roli všude. Ať jde o cokoliv. Zaplatíte-li si více peněz za lepší kurz, měli byste dle toho mít lepší přístup od instruktora, než ti, kteří si zaplatí jen základní kurz, který běžně trvá 3 měsíce. Nicméně jsou, nebo by spíše měla být určitá pravidla, která by měly i autoškoly dodržovat a to bez ohledu na to, jaký kurz si vybereme a kolik za něj zaplatíme. Kupříkladu zaplatíte-li si běžný základní kurz, jehož doba trvání je zhruba 3 měsíce, měl by skutečně trvat tři měsíce, pokud tedy neonemocníte, nebo nebudou nějaké problémy z vaší strany. Autoškola by tuto dobu měla dodržovat. Bohužel je o dělání řidičáku velký zájem a autoškoly tak zažívají nápor studentů. Problém bývá v tom, že instruktoři je již nestíhají, a proto jim lekce dávají s většími rozestupy, což zapříčiňuje, jak jsem již výše psala, větší problémy s řízením. To se jim však vcelku hodí, protože, pokud nejste podle instruktora dobře připraveni na zkoušku, je vám doporučeno si připlatit doplňkovou jízdu. Jedna ale obvykle nestačí. Nabídka je dobrovolná, využít ji nemusíte. Když ji ale nevyužijete a budete mít štěstí u zkoušky na komisaře, který řekne, že záleží na vašem instruktorovi, zda se jemu vaše jízda líbila, nemusí vás podpořit. Takže na tom nevyděláte. Budete nuceni si opět zaplatit novou zkoušku. Pokud zase závěrečné zkoušky neuděláte, celý koloběh se bude opakovat. Je to o vaší svobodné vůli, ale svým způsobem jste nuceni si jízdy připlatit. Pokud však nejste s přístupem autoškoly spokojeni, existují i jiné možnosti.
Jedním z nejjednodušších řešení této situace je zažádat v autoškole o jiného instruktora. Každý je jiný a přece jen, vašemu instruktorovi může jít jen o peníze, proto je dobré zažádat o jiného, který vás nezná, a tak nemůže být zaujatý. Pokud si vyčerpáte všechny jízdy, bude potřeba si i u nového instruktora připlatit jednu jízdu, aby viděl, jak řídíte, a mohl posoudit, zda jste skutečně horší řidiči, kteří ještě potřebují trénink, nebo lepší, kteří jen nepadli svému instruktorovi do oka. Další variantou je změnit autoškolu. U změny autoškoly jsou také dvě varianty. Pokud máte ještě nějaké nevyčerpané lekce, zkuste se domluvit s autoškolou, aby vám vrátila peníze za nevyčerpané lekce. Vrácené peníze dáte u nové autoškoly do lekcí na doježdění. Druhá varianta je, že jste vyčerpali všechny lekce. U této varianty sice můžete přejít do jiné autoškoly s odježděnými hodinami, musíte si ale uvědomit, že nová autoškola již z toho nic nemá. Proto je dobré si i tak připlatit třeba 2 lekce. Poté existuje ještě jedna varianta a tou je, udělat si autoškolu úplně jinde. Třeba v jiném městě. Nevýhodou je, že nebudete znát terén a postup je stejný, jako z přestupu z autoškoly, do autoškoly. Záleží tedy na vás, jak se rozhodnete.
Řešení se najít dá. Nejvíce je k němu potřeba trpělivost a komunikace. Nebát se zeptat a stát si za svými právy. Pokud byste si nevěděli rady, jak dál jednat, zkuste se obrátit na asociaci autoškol, kde vám majitelé autoškol a lidé, kteří se zabývají protiprávním jednáním autoškol, navrhnou nejlepší a nejvhodnější řešení dané situace.
Ilustrace: http://www.flickr.com/photos/statefarm/
Další příspěvky autora: Caroline Kornelová
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!