Nový orgán v lidském těle: Okruží alias mesenterium. Opravdu senzace?

O objevu objeveného informoval poměrně seriózně Daily Mail. Většina světového tisku zprávu zjednodušila a udělala z toho senzaci. Jak to tedy ve skutečnosti je?

Nový orgán v lidském těle: Okruží alias mesenterium. Opravdu senzace?

Zadejte do vyhledávače nový lidský orgán a vyskočí na Vás kopa senzačních titulků.

Vědci nenašli nic nového. Jen to, co znali a čemu nepřisuzovali důležitost. Po letech opomíjení však okruží prostudovali a uznali jej za samostatný orgán. Nic víc.

Tento nový orgán upíná střevo k podbřišnici. A podle nejnovější studie jej lze od střeva i podbřišnice odlišit. Zajímavé je, že některé buňky jsou specifické pouze pro okruží.

Původní článek v Daily Mail:

Česky se tématem nejseriózněji zabývá nedd.cz

Závěrem

Nejedná se pouze o přepsání učebnic anatomie. Některé choroby mají původ nebo úzce souvisí s mesenteriem. Zdůraznění jeho důležitosti by mělo vést k jeho studiu a hledání souvislostí při nejrůznějších onemocněních. Zejména, když se ukazuje, že střeva hrají v lidském těle nesrovnatelně důležitější roli, než jaká jim byla přisuzována.

Další příspěvky autora: Beryl

Zajímavosti ze světa   Zdraví   Věda

Kategorie Věda

Solární čistička vzduchu vyrábějící vodík?Solární čistička vzduchu vyrábějící vodík?
Na univerzitě v Antwerpách spojily dva projekty do jednoho. A funguje to!

Vědci vidí ve 3D skrz zeď. Jednoduše s drony a WI-FIVědci vidí ve 3D skrz zeď. Jednoduše s drony a WI-FI
Technologie je navíc velmi jednoduchá a levná. Záchranáři, archeologové a jistě i vojáci mohou jásat.

Čeští vědci našli originální recept na přípravu nových antibiotikČeští vědci našli originální recept na přípravu nových antibiotik
Současná antibiotika zabírají čím dál méně. V centru Biocev však vědci našli způsob, jak urychlit evoluci přírodních procesů a získat nová silná antibiotika.

Sonda Cassini: První snímky historického průletu pod prstenci SaturnuSonda Cassini: První snímky historického průletu pod prstenci Saturnu
Ještě žádná sonda se nedostala takhle blízko k Saturnu. Zatím jsme se mohli spoléhat jen na naše odhady založené na dosavadních zkušenostech s jinými oblastmi prstenců. Z toho jsme pak odvozovali, jak by mohla mezera mezi planetou a prstenci vypadat.

Lidstvo stárne. A prolomí průměrný věk dožití 90 let!Lidstvo stárne. A prolomí průměrný věk dožití 90 let!
V různých koutech světa se lidé dožívají různého průměrného věku. Ale všude se neustále prodlužuje. A do roku 2030 vědci očekávají prolomení magické devadesátky!

Proč nemá člověk kost v penisu? Záhada vědecky objasněná!Proč nemá člověk kost v penisu? Záhada vědecky objasněná!
Většina savců kost v penisu má. Ačkoliv její velikost se velmi liší. A vědci přišli se zajímavým evolučním vysvětlením záhady pyjové kosti.

I běžné léky na bolest z Vás udělají hluché, mrtvé nebo zombieI běžné léky na bolest z Vás udělají hluché, mrtvé nebo zombie
Běžné léky na bolest a nachlazení není dobré zobat jen tak preventivně. Pravidelně a v nadměrném množství. A v některých situacích raději vůbec!

Diamantová baterie: Rána pod pás pro skeptiky!Diamantová baterie: Rána pod pás pro skeptiky!
Opravdová revoluce ve výrobě elektřiny je tu! Nic se nehýbe. Žádná chemie. To se jen diamanty sluní v radioaktivním odpadu...

Vědci umí fixovat CO2 lépe než rostlinyVědci umí fixovat CO2 lépe než rostliny
Tým v Německu synteticky vyvinul zcela biologickou metabolickou dráhu, založenou na modelu fotosyntézy. Avšak o 20% účinnější! Tvoří ji 17 enzymů z devíti organismů.