internetWEEK.cz menu TOPlist

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

V dnešní době medializace a vysoké globalizace člověku mizí možnost soukromí. Dřívější doba nejistoty vystřídala dnes iluze z médií! Rozhodujeme se dle vlastního úmyslu, nebo již platí, že jsme něčím ovlivnění natolik, že jsme změnili i svůj život?

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

V dnešní době medializace a vysoké globalizace člověku mizí možnost soukromí. Dřívější doba nejistoty vystřídala dnes iluze z médií! Rozhodujeme se dle vlastního úmyslu, nebo již platí, že jsme něčím ovlivnění natolik, že jsme změnili i svůj život? Nikdy není nic jisté, a to i v případě našeho úsudku. Jsou okolní vlivy, které ho pozměňuje, ale do jaké míry a co? Stará doba novin sebou nesla jednu velikou výhodu, a to takovou, že manipulovat čtenáři skoro nešlo. V dnešním světě nás média obklopují z každé strany a říkají nám, co máme dělat, co si máme koupit, a co je teď v módě. Časopis, noviny a další tiskovina nerozmlouvala, zdali si máte koupit to, či ono. Média, kde je veliký prostor pro naše oči a méně pro přemýšlení, mají více prostoru, k tomu, aby nás přemluvila.

 

Vtíravá reklama, reklamní vsuvky v obchodech, pestrobarevné reklamní billboardy či obyčejná reklamní recenze má dostatek času na to, aby co nejvíce sdělila divákovi informací a při tom nevýhody skrýt. Absolutní výhodou živé reklamy je to, že nabízející může ukázat produkt v akci a ještě tomu podprahově manipulovat. Existují různé kurzy manipulace. V dnešní době je hodně rozšířen manažerská psychologie, neboli aplikovaná. Obchodník, který nabízí své zboží, by ho měl nejen reprezentovat, ale také vytvořit důvěru mezi zákazníky. Důvěra je základ. Šikovný prodávající jednoduše získá nějakým gestem důvěru kupujícího a ještě předvede výrobek. Příkladem jednoduchého leč méně používaného gesta je, když prodávající například dělá rámus s propiskou a tím částečně odvádí pozornost zájemce. Musí to být ovšem sehrané i se slovy. Krom médií nás ovlivňuje dění kolem nás. V dnešní době je za největšího manipulátora označována státní moc mnoho států. Existují mnoho teorií a myšlenek, že svět řídí jedna velká společnost vybraných lidí a ti udávají, jak vše půjde, nejenom po ekonomické stránce, ale i po stránce konfliktní, neboli válečné, zákonodární či ve světovém trendu. Jsme opravdu loutkami několika vyvolenými lidmi? S mocí a s manipulací je také spojen Hitler. Dokázal zmanipulovat masy lidí za krátkou dobu. Jeho úspěchem, jak toho dosáhnout byla prý podprahová manipulace

 

Gesty, nejčastěji rukama, si podmaňoval i silné osobnosti. Později si dokonce, před každým projevem na veřejnosti před zrcadlem nacvičoval gesta a pohyby. Později také přichází někteří analytici s tím, že v jeho projevech se nachází násilnost ve skryté podobě. Avšak, opravdu mohl Hitler ovládnout tolik lidí sám, nebo byl jen loutkou zkušenějších manipulátorů? Dnes tato otázka spíše zůstane už v mezích, ve kterých se nedá již z určitostí odpovědět! Ale jedna zajímavost tu je. Hitler se zajímal o magii, a další mocné prastaré vědy. Byl posedlí mystikou a na každém jeho projevu byl za ním i jeho osobní poradce, který byl psycholog. Nejstarší masová manipulace vůbec, je církev. Náboženské hnutí většinou měla za úkol sjednotit a vysvětlit nevysvětlitelné v té době. Největší rozmach církve měly ve středověku, kdy také nejvíce manipulovala davem. Původní účel náboženství se ztrácel z mnoha vyznání. Opravdu nastoupila doba, kdy církev chce manipulovat? Je dnes pořád aktuální priorita proč manipulovat, aby získali majetek a cennosti? Nastane další hon za čarodějnicemi? Nejhrůznějšími činy jsou ale, ty, o kterých nevíme. Mluví se o tom, že tajné spolky chtějí zredukovat populaci lidí tím, že přidávají látky do potravin. Nejenom látky v potravinách, ale také podprahové zprávy v podobě velice nízkých, nebo vysokých frekvencí. Největším problémem manipulace je ta, že je, už samotný odchod ze špatného prostředí těžké. S manipulací se setkáváme každý den a zejména televize a internet živí lež těch, co nás manipulují. Co když právě média nás odtahují od pozornosti a směřuje k zábavě a mezitím jsme manipulování zvenčí. Můžeme si být vůbec jisti tím, co právě děláme? A jak by vypadal svět bez ovlivňování jiných lidí ke své představě? A co Vy? Jste i Vy manipulátory, nebo se snažíte o nějaký řád? Těším se na vaše komentáře.

 

Zdroj: itthmi.blog.cz

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Ostatní   Umění manipulace   Reklamní billboardy   Reklama   Psychologie reklamy   Psychologie  


Kategorie Reklama

Podprahové signály v reklamáchPodprahové signály v reklamách
Neuvědomujeme si to, ale působí na nás velké množství vlivů. Často na nás útočí podprahové signály. Běžně tyto vlivy nevnímáme, ale naše podvědomí ano. Jak moc s námi manipulují?


Kdyby nás obklopovala jen vtipná reklama, svět by byl lepším místem k životu...Kdyby nás obklopovala jen vtipná reklama, svět by byl lepším místem k životu...
Když s někým spíš, spíš také s jeho minulostí... a dalších 5 velmi povedených obrazových reklam!


Durex: povedené reklamyDurex: povedené reklamy
Je mi záhadou, proč je kolem nás tolik trapné reklamy, když je tak jednoduché udělat reklamu vtipnou...


Nejlepší reklamy s F1 v hlavní roli Nejlepší reklamy s F1 v hlavní roli
Sponzoři McLarenu a Ferrari připravili v posledních dnech dvě opravdu povedené reklamy, ve kterých účinkuje i Formule 1. Podívejte se ale i na některé starší povedené kousky.


Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítíchČeši začínají ovládat marketing na sociálních sítích
Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.


Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?
Jedna americká firma opouští Facebook poté, co zjistila, že až 80% kliknutí na její reklamu obstarávají roboti. Problém ovšem nemusí být na straně největší světové sociální sítě.


Video: Tak tohle doma asi nevysvětlíVideo: Tak tohle doma asi nevysvětlí
Není to tak, jak si myslíš… obligátní hláška při přistižení inflagranti. Tomuto muži jeho žena určitě výmluvu neuvěří…


Zavzpomínejte na staré televizní reklamy – 2. dílZavzpomínejte na staré televizní reklamy – 2. díl
Druhým dílem pokračuje náš mini seriál, věnovaný starým televizním reklamám.


Zavzpomínejte na staré televizní reklamy – 1. dílZavzpomínejte na staré televizní reklamy – 1. díl
Také máte pocit, že současné reklamy v televizi jsou bez nápadu, nudné a někdy až otravné? A že dříve byly lepší? Podívejte se na výběr nejlepších starých reklam.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí