internetWEEK.cz menu TOPlist

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

V dnešní době medializace a vysoké globalizace člověku mizí možnost soukromí. Dřívější doba nejistoty vystřídala dnes iluze z médií! Rozhodujeme se dle vlastního úmyslu, nebo již platí, že jsme něčím ovlivnění natolik, že jsme změnili i svůj život?

 

Do jaké míry jsme ovlivnitelní?

V dnešní době medializace a vysoké globalizace člověku mizí možnost soukromí. Dřívější doba nejistoty vystřídala dnes iluze z médií! Rozhodujeme se dle vlastního úmyslu, nebo již platí, že jsme něčím ovlivnění natolik, že jsme změnili i svůj život? Nikdy není nic jisté, a to i v případě našeho úsudku. Jsou okolní vlivy, které ho pozměňuje, ale do jaké míry a co? Stará doba novin sebou nesla jednu velikou výhodu, a to takovou, že manipulovat čtenáři skoro nešlo. V dnešním světě nás média obklopují z každé strany a říkají nám, co máme dělat, co si máme koupit, a co je teď v módě. Časopis, noviny a další tiskovina nerozmlouvala, zdali si máte koupit to, či ono. Média, kde je veliký prostor pro naše oči a méně pro přemýšlení, mají více prostoru, k tomu, aby nás přemluvila.

 

Vtíravá reklama, reklamní vsuvky v obchodech, pestrobarevné reklamní billboardy či obyčejná reklamní recenze má dostatek času na to, aby co nejvíce sdělila divákovi informací a při tom nevýhody skrýt. Absolutní výhodou živé reklamy je to, že nabízející může ukázat produkt v akci a ještě tomu podprahově manipulovat. Existují různé kurzy manipulace. V dnešní době je hodně rozšířen manažerská psychologie, neboli aplikovaná. Obchodník, který nabízí své zboží, by ho měl nejen reprezentovat, ale také vytvořit důvěru mezi zákazníky. Důvěra je základ. Šikovný prodávající jednoduše získá nějakým gestem důvěru kupujícího a ještě předvede výrobek. Příkladem jednoduchého leč méně používaného gesta je, když prodávající například dělá rámus s propiskou a tím částečně odvádí pozornost zájemce. Musí to být ovšem sehrané i se slovy. Krom médií nás ovlivňuje dění kolem nás. V dnešní době je za největšího manipulátora označována státní moc mnoho států. Existují mnoho teorií a myšlenek, že svět řídí jedna velká společnost vybraných lidí a ti udávají, jak vše půjde, nejenom po ekonomické stránce, ale i po stránce konfliktní, neboli válečné, zákonodární či ve světovém trendu. Jsme opravdu loutkami několika vyvolenými lidmi? S mocí a s manipulací je také spojen Hitler. Dokázal zmanipulovat masy lidí za krátkou dobu. Jeho úspěchem, jak toho dosáhnout byla prý podprahová manipulace

 

Gesty, nejčastěji rukama, si podmaňoval i silné osobnosti. Později si dokonce, před každým projevem na veřejnosti před zrcadlem nacvičoval gesta a pohyby. Později také přichází někteří analytici s tím, že v jeho projevech se nachází násilnost ve skryté podobě. Avšak, opravdu mohl Hitler ovládnout tolik lidí sám, nebo byl jen loutkou zkušenějších manipulátorů? Dnes tato otázka spíše zůstane už v mezích, ve kterých se nedá již z určitostí odpovědět! Ale jedna zajímavost tu je. Hitler se zajímal o magii, a další mocné prastaré vědy. Byl posedlí mystikou a na každém jeho projevu byl za ním i jeho osobní poradce, který byl psycholog. Nejstarší masová manipulace vůbec, je církev. Náboženské hnutí většinou měla za úkol sjednotit a vysvětlit nevysvětlitelné v té době. Největší rozmach církve měly ve středověku, kdy také nejvíce manipulovala davem. Původní účel náboženství se ztrácel z mnoha vyznání. Opravdu nastoupila doba, kdy církev chce manipulovat? Je dnes pořád aktuální priorita proč manipulovat, aby získali majetek a cennosti? Nastane další hon za čarodějnicemi? Nejhrůznějšími činy jsou ale, ty, o kterých nevíme. Mluví se o tom, že tajné spolky chtějí zredukovat populaci lidí tím, že přidávají látky do potravin. Nejenom látky v potravinách, ale také podprahové zprávy v podobě velice nízkých, nebo vysokých frekvencí. Největším problémem manipulace je ta, že je, už samotný odchod ze špatného prostředí těžké. S manipulací se setkáváme každý den a zejména televize a internet živí lež těch, co nás manipulují. Co když právě média nás odtahují od pozornosti a směřuje k zábavě a mezitím jsme manipulování zvenčí. Můžeme si být vůbec jisti tím, co právě děláme? A jak by vypadal svět bez ovlivňování jiných lidí ke své představě? A co Vy? Jste i Vy manipulátory, nebo se snažíte o nějaký řád? Těším se na vaše komentáře.

 

Zdroj: itthmi.blog.cz

Další příspěvky autora: michelllin


Články ve stejných kategoriích:

Ostatní   Umění manipulace   Reklamní billboardy   Reklama   Psychologie reklamy   Psychologie  


Kategorie Ostatní


Očkování: všechna pro i protiOčkování: všechna pro i proti
Každý, kdo se narodí zde, musí být povinně očkovaný. Necháváme se očkovat i dávkami, které nejsou povinné, ale mají chránit naše zdraví. Kupujeme si je dobrovolně, i když často mají mnoho vážných vedlejších účinků. Někdo je pro, jiný proti.



Rozhovor s Dianou Klibániovou, slečnou,  která si prošla peklem!Rozhovor s Dianou Klibániovou, slečnou, která si prošla peklem!
Když jsme zdraví, málokdo z nás si dokáže představit, že by se náš život mohl změnit během chvilky v holý boj. Dianě se to stalo. Byla jí diagnostikována rakovina kosti.



Mýty a fakta o šikaně na školáchMýty a fakta o šikaně na školách
Šikana se vyskytuje na většině škol a setkal se s ní téměř každý druhý žák. Přesto se školní šikana bagatelizuje a koluje o ní řada polopravd a mýtů...



Mýty a fakta: sexuální zneužívání dětíMýty a fakta: sexuální zneužívání dětí
Jako skoro všechno na tomto světě i sexuální zneužívání dětí má své mýty a fakta. Možná jsme se až doposud domnívali, že o této problematice víme vše. Mohli jsme se však opravdu zmýlit.



Navštívil vás duch? Nebojte se. Možná máte jen halucinaceNavštívil vás duch? Nebojte se. Možná máte jen halucinace
David Stannard trávil sám klidně večery ve svém domě ve východní Anglii a jednoho dne zjistil, že se s ním na televizi dívají další lidi. Nějaký školák a dva vojenští piloti RAF. Nebyli to však duchové, ale problém se zrakem.



Jak je to s letním a zimním časem. Zimní sice existuje, ale...Jak je to s letním a zimním časem. Zimní sice existuje, ale...
Čas, který používáme v létě, se nazývá letním časem, byť začíná na jaře a končí na podzim. Přesněji řečeno se jedná o Středoevropský letní čas (SELČ) a jeho cílem je poměrně diskutabilní úspora energie a tedy finančních prostředků.



Věštění: Budoucnost může být ukryta na dně šálkuVěštění: Budoucnost může být ukryta na dně šálku
Budoucnost můžeme předpovídat mnoha způsoby. Známé jsou především starodávné metody, jako je čtení z ruky, křišťálové koule a karet. Věštit se dá ale takřka ze všeho. Populární je věštba ze dna šálku!



Všechno o neandertálcíchVšechno o neandertálcích
Informace o našich prehistorických bratrancích neandertálcích se každým výzkumem rozšiřují a obohacují. Z nejnovějších informací jsme vytvořili obraz, jaký tento člověk byl a jak žil. Záhady ovšem zůstávají.



Zábava matek z USA – dítě, zobrazení dokonalostiZábava matek z USA – dítě, zobrazení dokonalosti
Ideální dětství každý vidí pro své dítě jinak. Většina holčiček si ale hraje s panenkami. Američtí rodiče jsou poněkud jiného názoru. Svým dcerám berou dětství a nutí je předčasně vyspět!



Příznaky transformacePříznaky transformace
Měníte se. Poznáte na sobě alespoň jeden z 51 symptomů spirituálního probuzení? Poradíme, jak s touto transformací naložit...




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí