Start-up je moderním označením začínajícího podnikání. Tyto nové příležitosti skrývají obrovský potenciál ale i riziko neúspěchu. Neúspěšné projekty většinou udělaly alespoň jednu z následujících chyb.
Plán zahrnuje průzkum trhu. Zda vůbec existuje dostatečně velký trh pro Váš nápad. Na základě svého průzkumu vytvořte marketingový a finanční plán. Nakonec dejte svému podnikání právní rámec.
Nepodnikejte jako OSVČ – osoba samostatně výdělečně činná. Nebo V.O.S. Založte si novou firmu s ručením omezeným a se splaceným základním kapitálem.
Více zde >>>
Hodně se zamyslete nad rozdělením podílů ve firmě. Toto je jednou z hlavních příčin budoucích neúspěchů nebo zbytečných problémů. To dále rozebereme.
Na začátku musíte šetřit a šetřit. Vše se musí nastartovat s minimálními náklady. Pokud ke svému podnikání nepotřebujete provozovnu, nepotřebujete ani kancelář. Využijte virtuální sídlo s minimálními náklady a zajištěnými službami. Pamatujte, že sídlo firmy nepatří k Vám domů.
První vydělané peníze nepokládejte jako akontaci na reprezentativní auto s vírou, že od teď už budou peníze chodit samy.
Pokud již nejste podnikatel, nedávejte výpověď z práce dříve, než se podnikání rozjede.
Hodně nápadů vznikne v týmu. U piva, u kafe nebo cestou někam. Ale mějte na paměti, že ideální počet společníků je lichý. A tři je moc. Většinou je jen jeden člověk nositelem nápadu a osobou ochotnou investovat svůj budoucí čas a energii. Další lidé podílející se na projektu jsou důležití, ale nemusejí být společníky. Mohou získat podíl na zisku, udělají-li to, co dopředu slíbí.
Většina firem s více společníky má dříve nebo později problém. Ne každý udělal, co měl. Vyměnit společníka firmy není možné. Spory, hádky nebo jen špatné pocity firmu ničí.
Nezaujatý člověk, který své investice rozděluje do více projektů, je většinou schopen odhadnout, kdy je lepší projekt ukončit, když se nedaří. To není Váš případ. Je proto nezbytné nastavit si hranici, za kterou již nepůjdete. Ať se jedná o výši investice, časové limity a tak dále. Nic se nedá tlačit provazem. Překročení takové hranice Vám může udělat problémy na zbytek života.
Marketing, tedy know-how, jak svůj projekt prodat, je v dnešní době alfou a omegou úspěchu. Můžete mít skvělý výrobek nebo službu. Ale musíte mít jasno, jak Váš start-up dostat mezi lidi. Nic se dnes neprodává samo. A pokud máte v některých případech pocit, že ano, věřte, že je za tím skvělý nápad, spousta peněz a práce.
Na téma marketingu si toho hodně nastudujte. My Vám dáme pouze dvě rady na závěr.
- Neinvestujte alespoň na začátku do reklamy, která stojí peníze bez garance jakékoliv návratnosti. Tím máme na mysli billboardy, placené zápisy v katalozích, tištěnou reklamu nebo placené PR články. Tímto způsobem můžete utratit miliony bez jediného uskutečněného prodeje.
- Plaťte za oslovení potenciálního zákazníka. Využijte PPC reklamy a sociální sítě. Zkoušejte nejprve v malém, co funguje. Vylaďte svůj obchodní model. Je to jen o slovíčku, obrázku a cílení. Až ve chvíli, kdy Vaše reklamy začnou oslovovat lidi a Vy budete v zisku (hlídejte konverze, náklady na jeden obchod apod.), teprve v tu chvíli můžete spustit velkou kampaň s jistotou, že vyděláte. Nebo naopak, že nebudete mít v jednu chvíli více zákazníků, než zvládnete.
O tom, jak začít podnikat a uspět, se toho na internetWEEKu dočtete mnohem více. Tak hodně zdaru!
Kategorie Podnikání >>>
Kategorie Úspěch >>>
Ilustrace: http://wallpaper-gallery.net
Další příspěvky autora: HBT
Články ve stejných kategoriích:
COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.
PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!
Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!