Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítích

Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítích

Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.

Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítích

Sociální sítě se stávají stále důležitějším prostředím pro reklamu. Objem peněz, který se v nich točí, stále roste a velké firmy chtějí mít jistotu, že své peníze investují dobře. Proto platí za analytické nástroje. Úspěšné je v tomto ohledu na globální úrovni také české firmy, zejména pak Socialbakers.

 

Facebook začíná zlobit

Pro běžného uživatele je sociální síť prostředím, ve kterém může udržovat kontakty se svými známými nebo přijímat informace od různých organizací, sdělovacích prostředků apod. Pro firmy jsou ovšem sociální sítě stále lákavějším nástrojem pro reklamu. Na rozdíl od některých jiných druhů (televizní spoty, noviny, bannery) je reklama na sociálních sítích efektivnější. I s malým rozpočtem můžete oslovit velké množství lidí a díky přesnému cílení i skupinu, která vás zajímá.

 

Sociální sítě navíc umožňují získání zpětné vazby pomoci anket či komentářů od fanoušků značky či produktu.

 

Facebook však v posledních dnech a týdnech šlápl firemním stránkám na kuří oko. Pokud stránka zveřejní příspěvek, fotografii či odkaz, pak ten se objeví na zdi jen části fanoušků. Závisí to na tzv. Edgeranku. Obecně se dá říci, že čím více komentujete nebo „lajkujete“ příspěvky nějaké stránky, tím je větší pravděpodobnost, že se vám budou zobrazovat všechny nebo většina příspěvků této stránky na vaší zdi.

 

Facebook ovšem nyní z pohledu provozovatelů stránek výrazně zhoršil algoritmus Edgeranku. Důvod je jednoduchý. Facebook chce „motivovat“ provozovatele, aby klíčové příspěvky propagovali a to samozřejmě za peníze.

 

Z marketingu na sociálních sítích se stává stále větší magie podobná SEO optimalizaci. Chcete, aby vaše příspěvky přečetlo co nejvíce lidí? Nebo chcete propagovat konkrétní službu, produkt? Pak vás budou zajímat takové věci, jako na jaký typ příspěvků vaší fanoušci nejlépe reagují, kdy jich je na internetu nejvíce a především: srovnání s konkurencí.

 

Proto vznikají firmy, které vám za úplatu nabídnou kompletní analýzu vašich aktivit na sociálních sítích. Velmi úspěšnou se stává česká firma Socialbakers, založena v roce 2009 Janem Řežábem. Původně se projekt jmenoval FaceBakers, ale narazil na stížnosti Facebooku ohledně názvu a tak se přejmenoval obecně na Socialbakers a začal taky analyzovat další sociální sítě.

 

Jan Řežáb se stává globálně úspěšným podnikatelem

 

Socialbakers získal v loňském roce investice ve výši 2 milionů dolarů, ke kterým přibylo letos v listopadu dalších 6 milionů dolarů. Dnes má Socialbakers přes tisíc klientů ze 75 zemí a 160 zaměstnanců. Mezi klienty patří takové firmy jako McDonalds, Nestlé, Vodafone. Kromě sídla v Praze má pobočky v Mnichově, Londýně, San Franciscu, Paříži a otevírá mimo jiné pobočky v Dubaji, Instanbulu a Mexico City.

 

Nedávno se Socialbakers dostali do světových médií, díky přesnému odhadu amerických prezidentských voleb na základě analýzy sociálních sítí.

 

Socialbakers nabízí některé statistiky i bez poplatku. Můžete se třeba podívat na pořadí nejúspěšnějších stránek dle zemí či zařazení. Pokud máte své stránky na Facebooku, Twitteru, Google Plus, můžete je přidat do databáze Socialbakers (ideálně se přihlásit skrze účet na Facebooku vlevo nahoře).

 

Ve statistikách pak vidíte například přírůstek fanoušků za určitou dobu. Statistiky našeho profilu (http://www.facebook.com/pravducz) najdete zde: http://www.socialbakers.com/facebook-pages/129573797095095-chcete-znat-pravdu-cz

 

Vývoj počtu fanoušků profilu internetweek.cz za posledních 6 měsíců. Credit: socialbakers.com

 

Statistiky našeho profilu na Google Plus pak zde: http://www.socialbakers.com/google-plus-statistics/pravdu-cz-103428155274574282378

 

Pokud se podíváme na statistiky pro celou republiku, pak nejrychleji rostoucí profil má Jaromír Jágr, za ním pak Žito 44. Nejúspěšnější stránkou co do počtu fanoušků je akce „Nemyslíš zaplatíš“ (504 tisíc fanoušků), dále Kofola (371 tisíc fanoušků).

 

Doporučené odkazy: Facebook na internetweek.cz: http://internetweek.cz/kategorie/facebook
Twitter na internetweek.cz: http://internetweek.cz/kategorie/twitter

Zdroje:
http://www.socialbakers.com, youtube.com, http://www.onemanandhisblog.com

 

Další příspěvky autora: PK


Články ve stejných kategoriích:

Sociální sítě   Facebook   Byznys   Reklama   Podnikání  


Kategorie Sociální sítě

Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!
Každý den procházíme internet a z toho nejlepšího, co jsme objevili, tvoříme moderované rozcestí. Jen samé zajímavosti...


Internet WEEK: Přidejte si nás do oblíbených na sociální sítě!Internet WEEK: Přidejte si nás do oblíbených na sociální sítě!
Buďte s námi i na sociálních sítích. Pomozte nám tvořit kvalitní obsah!


USA chtěly vyvolat nepokoje na KuběUSA chtěly vyvolat nepokoje na Kubě
Někteří lidé se domnívají, že za mnohými politickými změnami a nepokoji stojí Spojené státy americké. Nový skandál okolo sociální sítě na Kubě jim dává do rukou velmi silný argument.


11 důvodů, proč zrušit Facebook11 důvodů, proč zrušit Facebook
Také jste podlehli magickému kouzlu „Knihy tváří“, která se tváří, že jste středem pozornosti a že můžete poznat spoustu zajímavých lidí? Následující článek vám vysvětluje, proč vás to může mrzet.


Politické strany a sociální sítěPolitické strany a sociální sítě
Volby klepou na dveře a politické strany startují volební kampaň. Sociální sítě se stávají zajímavým doplňkem, který může oslovit především mladé voliče. Fungují? A jak si jednotlivé strany vedou?


Kolik fanoušků celebrit na Twitteru neexistuje?Kolik fanoušků celebrit na Twitteru neexistuje?
Česká firma, provozující statistiky sociálních sítí pod názvem Socialbakers, odhadla počet falešných fanoušků známých osobností.


Jakou otázku byste položili mimozemšťanům? Pošlete své návrhyJakou otázku byste položili mimozemšťanům? Pošlete své návrhy
Weby internetWEEK.cz a exoplanety.cz vyhlašují netradiční anketu. Kdybyste mohli mimozemšťanům položit jednu jedinou otázku, jak by zněla?


V Anglii zavřou dva mladíky na čtyři roky za statusy na FacebookuV Anglii zavřou dva mladíky na čtyři roky za statusy na Facebooku
Dva mladíci asi nikdy nepomyslili na to, že za nabádání svých facebokových kamarádů k nepokojům vyfasují čtyři roky ve vězení.


Předčí Google plus sociální Facebook?Předčí Google plus sociální Facebook?
O nové sociální síti z dílny Googlu už se píše kde, co. Především, že Google spustil novou sociální síť a že při tom vykradl Facebook. A také, že odvedl dobrou práci. Stojíme na prahu nové revoluce?


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí