Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Co vás velký byznys naučí o kultuře podnikání

Co vás velký byznys naučí o kultuře podnikání

Cílem vysoké kultury podnikání je zajistit, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a produktivní. Když je máte, tak od vás nebudou utíkat a navíc budou přitahovat do vaší firmy další nové talenty...

Co vás velký byznys naučí o kultuře podnikání

Následující principy vám ukáží, jak využívat základní hodnoty k růstu vaše podnikání, aniž byste ztráceli ze zřetele, na čem záleží: udržovat vaše zaměstnance a zákazníky spokojené.

1. Najímejte lidi na dlouho

DOBRÝ NÁPAD: Firemní kultura se nestaví shora dolů. Vytváří se tak, že firma zaměstnává lidi, kteří ztělesňují základní hodnoty vaší značky. Některé společnosti využívají doporučující programy: doporučení zaměstnanci setrvají ve firmě o 20% déle a jsou produktivnější než ostatní nováčkové, zjistila společnost Evolv.

 

JAK HO VYUŽÍT: Jako zaměstnavatel si musíte položit přímé otázky na téma, co má reprezentovat vaše značka: Jaký je úkol vaší firmy? Jaké kvality by se měly spojovat s vaší firmou? Když někoho najímáte, myslete vždy na tyto principy. Nezapomínejte, že různorodost týmu je důležitá. Různorodý tým je kreativní a znamená, že se snažíte do firmy přitáhnout co nejtalentovanější jedince.

 

2. Dejte zaměstnancům nějaký čas na koumání

DOBRÝ NÁPAD: Jestliže chcete, aby vaše firma odměňovala kreativitu, můžete zavést model „20 procent“. Ten spočívá v tom, že vaši zaměstnanci mají 20% svého pracovního času na to, aby vymýšleli nové projekty. Tato myšlenka údajně vznikla u 3M v roce 1974. Nápad proslavil Google.

 

JAK HO VYUŽÍT: Vždycky najímejte talentované lidi – a pak moudře využívejte jejich potenciál. Práce na entuziastických projektech je velkým morálním stimulátorem pro nezávisle myslící zaměstnance.

 

3. Dovolenou je dobré vyčerpat

 

DOBRÝ NÁPAD: Velké společnosti zvyšují produktivitu a podporují morálku pracovníků mnoha způsoby. Průměrný americký zaměstnanec dostává za rok dva týdny placené dovolené, ale většinu nevyužije. Některé firmy, jako Netfix a Gilt, nabízejí svým zaměstnancům neomezené volno, aby předešly jejich „vyhoření“. Jiné firmy věří, že neomezená nabídka vytváří chaos a zaměstnanci nevědí, kolik volna je vhodné si vybrat.

 

JAK HO VYUŽÍT: Určete pevné počty dnů na dovolenou a pobízejte zaměstnance, aby si je opravdu vybrali. Pokud nejste workoholici, dopřejte nějakou dovolenou také sobě.

 

4. Věnujte pozornost pracovnímu prostoru

 

DOBRÝ NÁPAD: Hodně nových firem začíná s otevřenými kancelářemi, aby maximalizovaly spolupráci a kreativitu. Některé společnosti pracují ještě více s designem, aby posilovaly firemní kulturu. Mnoho firem se snaží řídit duchem „Jako doma“ a například povzbuzují zaměstnance, aby si zařídili kanceláře podle vlastního vkusu.

 

JAK HO VYUŽÍT: Otevřené kanceláře mají i svou temnou stranu – zvyšují stres. Ale je možné ve firmě vytvořit více variant kancelářských prostor, kde budou mít vaši zaměstnanci možnost spolupracovat jak formálně – konferenční místnosti – tak neformálně. Klíčem je mít dobrou směs různých druhů zón, včetně míst, kde mohou lidé jenom relaxovat.

 

5. Povzbuďte lidi, aby se kamarádili

DOBRÝ NÁPAD: Některé firmy (jako třeba online prodejce Zappos) kladou velký důraz na spokojenost svých zákazníků a také zaměstnanců. Firma se řídí základními hodnotami, z nichž jedna zní „buďte veselí a trošku praštění“. Idea této politiky spočívá v tom, že když se lidé cítí dobře, jako doma, pak pracují spíše jako rodina než firma.

 

JAK HO VYUŽÍT: Zaměření na spokojenost zaměstnanců směřuje k udržení talentovaných lidí ve firmě. Jde o to, aby měli lidé ve firmě pravidelné a neformální příležitosti žít společensky se svými kolegy. Pomáhá to vytvořit pevné týmy.

 

6. Mějte dveře otevřené

DOBRÝ NÁPAD: Některé společnosti mají velice proaktivní přístup k otevřené komunikaci. Například maloobchodní společnost obchodující on-line s oční optikou Warby Parker se během tří let rozrostla z malé firmy na společnost se 300 zaměstnanci. Firma na svých týdenních poradách vyčleňuje vždy jeden bod otázkám zaměstnancům pod heslem: „Ptejte se na cokoliv“. Firma se řídí zásadou „buďte brutálně upřímní“.

 

JAK HO VYUŽÍT: Neformální komunikace je snadnější v malých firmách. Ale mít dveře otevřené nemusí stačit, protože uzavřenější typy jich pravděpodobně nevyužijí. Udělejte si ve svém programu čas, abyste si popovídali se zaměstnanci. Je dobré držet prst na tepu spokojenosti vašich zaměstnanců, chcete-li aby vaše firma rostla.

 

7. Zvyšujte kvalifikaci

DOBRÝ NÁPAD: Každá firma má svojí metodu, jak získávat nové zaměstnance, ale existuje jich pár, které se tomu věnují speciálně. Například Zappos nabízí životní poradenství pro své zaměstnance po dobu, kdy budou u firmy pracovat. Biotechnologický gigant Gentech zase dovoluje svým zaměstnancům, aby si vybírali šestitýdenní kreativní volno, pokud pracují u firmy šest let.

 

JAK HO VYUŽÍT: Nábor nových lidí je zásadní věc. Než hodíte nováčky do vody, aby plavali, ujistěte se, že mají jasnou představu o firemních hodnotách a o svém podílu na tom, aby vaše firma byla úspěšná. Dodávejte svým zaměstnancům odvahu, aby se účastnili tréninků a konferencí, aby získávali nové dovednosti, které mohou sdílet se svými kolegy. Ukážete, že jste vsadili na jejich vývoj, a tím získáte zlepšení jejich zájmu a zvýšíte jejich produktivitu.

 

8. Požitky působí

DOBRÝ NÁPAD: Některé společnosti jsou proslulé tím, jaké služby poskytují svým zaměstnancům, například čistírny, lezecké stěny, stravu zdarma (Thrillist) nebo lékařskou péči přímo ve firmě (Google).

 

JAK HO VYUŽÍT: Výhody typu flexibilní pracovní doby nebo podporování cvičení ve fitness nebo zdravého stravování pomáhá vašim zaměstnancům žít zdravě a vyvažovat pracovní zátěž. Výhody budou pomáhat vašim zaměstnancům, aby se udržovali v kondici, ale také do vašeho podnikání budou přitahovat špičkové talenty.

 

Zdroj: http://www.huffingtonpost.com/2013/12/10/what-big-business-can-tea_n_4194514.html

 

Další příspěvky autora: Beryl


Články ve stejných kategoriích:

Podnikání   Byznys  


Kategorie Podnikání

Ani bohatým nevyjde každý start-up. Na co si dát pozor?Ani bohatým nevyjde každý start-up. Na co si dát pozor?
Start-up je moderním označením začínajícího podnikání. Tyto nové příležitosti skrývají obrovský potenciál ale i riziko neúspěchu. Neúspěšné projekty většinou udělaly alespoň jednu z následujících chyb.


Potřebujete virtuální sídlo firmy? Nejlevnější? Tak neváhejte!Potřebujete virtuální sídlo firmy? Nejlevnější? Tak neváhejte!
Garantujeme Vám nejlevnější SKUTEČNÉ sídlo firmy v Praze. Pokud najdete levnější nabídku, srovnáme ji a ještě dáme 10% dolů. Ale neváhejte, naše kapacita je omezená!


8 startupů, které nás v poslední době zaujaly8 startupů, které nás v poslední době zaujaly
S fenoménem startupů je spojeno v první řadě Silicon Valey. Ale i v České republice se zrodila řada skvělých nápadů, které mohou dobít svět.


Rady a tipy v čem začít podnikat II: Vytvoření značkyRady a tipy v čem začít podnikat II: Vytvoření značky
Získat si okruh zákazníků loajálních až fanatických k Vaší značce, to je cesta ke stabilnímu podnikání. Ať se nakonec rozhodnete pro jakoukoliv podnikatelskou příležitost.


Vedení účetnictví může vypadat jinak. Jednoduše!Vedení účetnictví může vypadat jinak. Jednoduše!
Můžete mít účetní. Nebo můžete mít na své straně tým odborníků na daně, právo, reklamu, IT a marketing. Za cenu účetní. Navíc si ihned vyberete z přehledných balíčků služeb, jako u mobilního operátora.


Jak na odklad daní na poslední chvíliJak na odklad daní na poslední chvíli
Daně si můžete odložit nejpozději v pondělí 3. dubna 2017. Za nejnižší a konečnou cenu 1 800 Kč. Nebo dokonce zdarma. Jak na to?


Rady a tipy v čem začít podnikat I.Rady a tipy v čem začít podnikat I.
Můžete mít spousty nápadů. Ale musíte se rozhodnout, do čeho věnujete energii. Poradíme Vám jak. A pomůžeme Vás na nové nápady k podnikání nasměrovat. Není to na jeden článek, začínáme tak nový podnikatelský seriál…


EET: Pokladní systém do 5.000 Kč?EET: Pokladní systém do 5.000 Kč?
Pořízení pokladního systému pro EET stát dotuje slevou na dani z příjmu ve výši 5.000 Kč. Je to utopie nebo najdeme tak levný pokladní systém?


Steve Jobs a jeho poslední  slova: Fake!Steve Jobs a jeho poslední slova: Fake!
Na smrtelné posteli měl pronést slova, u kterých se tají dech. Příliš se hnal za penězi a málo lásky dával svým bližním. A začal věřit v Boha. Kdo má trochu tušení, jak Jobs přemýšlel a fungoval, nemůže uvěřit. Tak nevěřte, je to nesmysl!


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí