Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Google je mocnější než vlády světa

Google je mocnější než vlády světa

Google ovládá internet. Téměř o každém ví vše. Rozhoduje, co budete kupovat a kdo Vám to prodá. Informace, kterými disponuje, Vás posadí na zadek. Jestli je zneužívá? Může. A o svou morální bezúhonnost již přišel...

Google je mocnější než vlády světa

Čas od času se objeví zamyšlení nad vlivem Google. A také nad nebezpečím, které svou mocí představuje. Proto jsem se rozhodl podívat na kořeny:

 

V době, kdy byl internet mladý, přišli dva studenti Stanfordovy univerzity na to, jak uspořádat téměř nekonečné množství informací na webu. Vytvořili pro potřebu školy vyhledávač BackRub, ze kterého se v roce 1997 zrodil Google. Google uměl neporovnatelně rychleji a relevantněji nabízet výsledky vyhledávání. Na přelomu milénia získal Google Inc. masivní injekci ve výši $25 milionů USD . Začal nabírat zaměstnance, přidávat jazykové mutace a ničit konkurenci. Nicméně stejně jako většina projektů v období internetové bubliny neuměl peníze vydělávat.

 

Česká republika je dlouho jednou z mála zemí, ve které Google není jedničkou.

 

Prvních komerčních úspěchů dosahuje Google až okolo roku 2005, kdy si firmy všimly možnosti inzerování ve výsledcích vyhledávání formou PPC reklam (Pay Per Click – platba až za klik). Tato doba je podle mého přelomová, protože Google udělal z nekomerčního internetu velký byznys. Do té doby se říkalo, že je web firemní vizitkou. Od té doby kdo není na internetu, jako by nebyl. A čím více lidí a firem na internetu je a chce vydělávat, tím více je potřeba investovat. A platit Googlu. Nyní, kdo není na první stránce ve výsledcích vyhledávání, není. A při tom vydělávají první tři – ze stovek tisíc možných výsledků, které Google vybral jako ty nejlepší a další tři, kteří již za návštěvu zaplatí. Kdo to bude z desítek zájemců, je řešeno formou aukce. A ceny neustále rostou.

 

Tak by to nešlo donekonečna. Proto Google vyvíjí řadu chytrých nástrojů, jak zjistit, co kterého konkrétního uživatele zajímá, aby mu nabízel výsledky hledání a odpovídající reklamy. Jak se mu to daří?

 

Google Analytics

Google vymyslel bezva věc. Nabídl webmasterům, vývojářům a provozovatelům webových stránek nástroj, který zdarma pomáhá vylepšovat stránky a získávat velmi cenné statistiky. Podmínkou je, že do svých webových stránek vložíte Google skript a s ním neomezené možnosti ke sledování návštěvníků. Na tom nic špatného není. Tento skript je i na webu internetWEEK.cz – ale také na všech webech, o které se někdo jen trochu stará.

 

Co všechno Google vidí, eviduje a uchovává, naznačuje screen on-line dat, které nám dává Google k dispozici. Které stránky jsou právě zobrazeny, odkud návštěvníci přišli a kam odešli. Co koupili, o co se zajímali. Kolikrát u nás byli. My vidíme, co děláte právě teď u nás. Google vidí, co děláte všude.

 

Není náhoda, že manželce Google neustále předhazuje nabídky všech možných slevomatů a zboží ve slevě. Je to zkrátka akční žena a dříve nebo později se zlákat nechá. Když si klikne, Google vydělá další centy či dolary. Já neustále vidím reklamy naší konkurence v zakládání firem a nabídky na virtuální kancelář.

 

Na internetu je čím dál víc peněz

PPC reklamy byly jediným odvětvím reklamy, které celosvětově rostlo i v krizi. Čím víc firem potřebuje být vidět, tím větší se svádí boj o výsluní. Z optimalizace webových stránek se stala věda, ze SEO zaříkávadlo a z Google továrna na peníze. Továrna, která má ve své moci miliony webů. Pokud se tímto článkem znelíbíme (aktualizace: znelíbili, původně článek vyšel na jiné doméně, kterou Google začal zcela ignorovat), přijdeme ze dne na den o čtvrtinu návštěvnosti. V případě firemních webů o rovnou polovinu. A to jen díky tomu, že Seznam.cz drží s gigantem krok. Všude jinde na světě by naše firma skončila.

 

Tajným službám se o datech Google musí zdát

Moc, kterou Google disponuje, je obrovská. Ví o miliardách lidí i to, co před světem skrývají. Rozhoduje o pouti bilionů dolarů každý den. Do čí kapsy se vydají. Rozhoduje o tom, které informace se k nám dostanou a které nedostanou. A o svou morální bezúhonnost již přišel v Číně, když s vidinou velkých peněz kývl na cenzuru internetu.

 

Facebook a Google si nemají co vyčítat

Před časem jsem psal o tom, jak se Facebook a Google snaží skoupit patenty na sledování uživatelů internetu. LIKE tlačítko Facebooku bylo velmi oblíbeným tématem konspiračních teoretiků a řada lidí se vyděsila, že je Facebook chce sledovat, co mimo něj dělají. Jde o podobný princip. Facebook má přístup k datům uživatelů, kde se na stránkách LIKE tlačítko vyskytuje. Podmínkou by údajně mělo být, aby byl uživatel Facebooku zároveň přihlášen ke svému profilu. Já si to nemyslím. Protože Vás pozná i bez toho. Týká se to tedy všech uživatelů Facebooku a ten Vám v tom lepším případě opět naservíruje reklamy na míru podle toho, co vás na internetu zajímá. Vedle Google je však Facebook jen malý Big Brother.

 

http://internetweek.cz/facebook/big-brother-facebook

 

Neříkám šmahem, že to, co dělají, je špatné. Má to smysl, protože reklama je živí. A je fajn, když mě neobtěžují reklamy na něco, co mě nezajímá. Schopnost zacílení je k nezaplacení a každému v takové snaze držím palce. Ale někdo, o kom nevíme vůbec nic, má možnost rozhodovat o lidských osudech. Bez jakékoliv kontroly, bez toho, aby se komukoliv zpovídal.

 

Je obrana vůbec možná?

Ano. Neustále mazat cookies, které si do Vašeho počítače tyto skripty zapisují a podle kterých jednotlivé počítače identifikují. A které si s nejrůznějšími profily a registracemi spojují již s konkrétními lidmi, firmami a tvářemi.

 

Soutěž - vyhrajte plnou nádrž

SOUTĚŽ O PLNOU!

Plná nádrž každý měsíc pro fanoušky internetWEEKu...

U každého článku vydaného nebo editovaného v roce 2017 v magazínu internetWEEK.cz se objeví formulář pro zadání registrovaného emailu. A bude tam do doby, než jej první soutěžící vyplní. Formulář se objeví také v našich moderovaných rozcestích při každé změně. Každý měsíc natankujeme plnou tomu, kdo sebere nejvíc článků. Nic to nestojí, můžete jen získat. Žádné losování, opravdová soutěž!

Podrobnosti a registrace ZDE >>>

Další příspěvky autora: Beryl


Články ve stejných kategoriích:

Internet   Facebook   Byznys   Big Brother   Google  


Kategorie Google

Prohlédněte si ISS ve Street ViewProhlédněte si ISS ve Street View
O Mezinárodní vesmírné stanici se toho u nás dozvíte hodně. Nyní Vás můžeme pozvat dovnitř na virtuální prohlídku!


Pomozte odhalovat nezákonný rybolov díky technologii Global Fishing WatchPomozte odhalovat nezákonný rybolov díky technologii Global Fishing Watch
Leonardo DiCaprio a Google představili technologii, která umožňuje komukoliv na Zemi odhalovat nezákonný rybolov z vesmíru. Ten je odhadován na 35% celkového mořského výlovu. Díky tomu jsou ryby jako tuňáci a mečouni na desetině původních stavů...


Co o nás prozradí našeptávače vyhledávačů?Co o nás prozradí našeptávače vyhledávačů?
Vyhledávače Google nebo Seznam.cz používá asi většina z nás každý den. Když začnete do klávesnice bušit hledané heslo, našeptávač vám nabídne seznam nejhledanějších případně vámi kdysi hledaných výrazů. Co hledáme nejčastěji?


Projděte se po EiffelovceProjděte se po Eiffelovce
Navštívili jste někdy Paříž a slavnou Eiffelovou věž? Pokud ne, můžete to alespoň virtuálně napravit díky společnosti Google. Jaký je z Eiffelovky výhled? Jak to vypadá v různých patrech? Podívejte se!


Projděte se ulicemi opuštěného okolí Fukušimy Projděte se ulicemi opuštěného okolí Fukušimy
Google pořídil snímky v městě duchů, jak by se mohlo překřtít japonské město Namie-machi , které je už více než dva roky opuštěné po havárii v nedaleké jaderné elektrárně Fukušima.


Oko velkého bratra z dílny GoogleOko velkého bratra z dílny Google
Oblíbený Google se po přečtení těchto šokujících a dechberoucích zpráv změní ve vašem pohledu z šikovného pomocníka na postrach a noční můru.


Google pomáhá CIA!Google pomáhá CIA!
Google je ve skutečnosti klíčovým účastníkem v americké armádě a zpravodajských operací CIA, které zahrnují i mučení, podvracení cizích vlád, nelegální útočné války či vojenské okupace zemí.


Facebook se snažil očernit GoogleFacebook se snažil očernit Google
Přední sociální síť Facebook byla zapletena do konspirace s cílem očernit společnost Google.


Temná stránka googleTemná stránka google
Společnost google má k dispozici obrovské množství dat. Nezneužije jich?


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí