Zvířata jsou nám podobnější, než jsme tušiliZvířata jsou nám podobnější, než jsme tušili
Mezinárodní skupina předních vědců podporuje myšlenku, že živočichové mají vědomí, a to na úrovni lidí. Seznam těchto vyvolených zahrnuje savce, ptáky i chobotnice.

Deja vu. Běžná záležitost nebo skrytá magie?Deja vu. Běžná záležitost nebo skrytá magie?
Toto už jsem přeci zažil. Ale kdy a kde? Přesně takovou otázku si pokládáme, staneme-li se obětí jevu Deja vu. Moderní medicína pomáhá vyřešit spoustu podobných záhad, tato však zůstává stále obestřena tajemnem.

Ekologie není sprosté slovo, pane Klaus!Ekologie není sprosté slovo, pane Klaus!
Budoucnost je téměř vyřešená, jen chtít. Nesdílím proto názory dnes již exprezidenta Václava Klause, přestože ve svých tvrzeních má bohužel pravdu. Ekologie musí být postojem. Co můžeme každý udělat?

Noam Chomsky - 10 strategií manipulaceNoam Chomsky - 10 strategií manipulace
Profesor lingvistiky Noam Chomsky sestavil seznam deseti nejběžnějších a nejefektivnějších strategií využívaných médii k manipulaci veřejnosti.

Project Camelot: Pravda za MatrixemProject Camelot: Pravda za Matrixem
Tajná vláda, Tajný vesmírný program a jiné Černé projekty jsou tématy článku od Kerry Cassidy (Project Camelot). Tajná vláda podle ní vytváří jakousi paralelní civilizaci, která disponuje obrovskými zdroji a nikomu není odpovědná.

Když se z boje proti klimatickým změnám stanou pouhá slovaKdyž se z boje proti klimatickým změnám stanou pouhá slova
Ekvádor po několika letech ruší iniciativu Yasuní-ITT a začíná s těžbou ropy na okraji národního parku a jednoho z nejkrásnějších pralesů na světě. Velký podíl viny na tom nese celá planeta.

Pohled mayského šamana na západní kulturuPohled mayského šamana na západní kulturu
Mayové jsou nyní tak trochu módní záležitostí. Ale víme o nich něco jiného než, že měli zvláštní kalendář a stavěli na Yucatánu pyramidy? Mayskou duši dobře vylíčil šaman Martin Prechtel.

Opravdu bylo za komunistů lépe?Opravdu bylo za komunistů lépe?
Na internetu je zajímavá stránka, která srovnává ceny v roce 1989 s těmi současnými.

Vědci prolomili starý kód a objevili tajné bratrstvoVědci prolomili starý kód a objevili tajné bratrstvo
Více než 260 let nikdo nebyl schopen rozluštit, co je skryto za znaky na stránkách záhadného rukopisu původem z Německa. S pomocí moderních počítačových programů se to mezinárodnímu týmu vědců podařilo.

DNA nese utajený kód! DNA nese utajený kód!
Vědci nalezli druhý kód života. Skrytý kód obsahuje instrukce pro kontrolu genů. Objev tak může přinést nové možnosti při diagnostice a léčení nemocí.

Americká kosmonautika: krize nebo zlatá éra?Americká kosmonautika: krize nebo zlatá éra?
Při pohledu na některá fóra by člověk nabyl dojmu, že americká kosmonautika míří ke dnu. Bývalá velmoc vyklidila pozice a vše je špatně. Opak je však pravdou.

10 odborných předpovědí, které vůbec nevyšly10 odborných předpovědí, které vůbec nevyšly
Předvídání budoucnosti je jako věštění z koule. Zejména, pokud chcete tvrdit, že je něco nemožné...

Nemoc je výkřik dušeNemoc je výkřik duše
Co je nemoc? Chřipka, zánět, deprese nebo narušení rovnováhy? Mohou za nemoc pouze viry, bakterie, prochlazení nebo přetížení? Nebo se jedná o něco energetického a nehmotného?

Autismus, šamani a koněAutismus, šamani a koně
Rupert Isaacson se vypravil se svou manželkou do Mongolska za šamany, aby vyléčil autistického syna Rowana.

Falklandy versus Malvíny: bezvýznamná plichta Falklandy versus Malvíny: bezvýznamná plichta
Na Falklandských ostrovech proběhlo zřejmě jedno z nejzbytečnějších referend v historii. Obyvatelé dali jasně najevo, že chtějí zůstat pod britskou vlajkou. Argentina ovšem vstřelila podobně symbolický gól do britské branky.