internetWEEK.cz menu TOPlist

Foťte se nazí, vyděláme miliardy

Foťte se nazí, vyděláme miliardy

Bublinky nejsou jen v nápoji ale také v ekonomice. Reailtní bublinu střídá zlatá a tak dále. Hitem poslední doby jsou internetové bubliny, některé jsou ale přímo ohromné.

 

Foťte se nazí, vyděláme miliardy

Kolik stojí bublina? Kolik stojí pud sebezáchovy nadnárodní akciovky? Hodně.

 

Sociální síť Facebook rostla od svého založení velmi rychlým tempem. Ale každý růst se jednoho méně krásného dne zastaví. Pro Facebook nemůže být metou 6 miliard uživatelů. Ne všichni obyvatelé Země jsou z Facebooku nadšení a především slušná část lidstva nemá přístup k internetu. Pod rouškou charity proto Facebook chystá projekt, který má dostat internet i do chudých zemí Afriky.

 

Jenomže Facebook je jako přehrada. Na jedné straně do něj uživatelé přitékají, na straně druhé ale zcela neregulovaně odtékají. Smrt nejspíše neošálí ani Facebooku, ale jsou zde jiná rizika. Stejně jako kdysi omladina utekla z ICQ, může utéci k nějakému „novému Facebooku“ a to zvláště, když bude znechucována stále častější reklamou nebo se prostě jen Facebooku přejí. A pak je zde ještě jeden důvod: Facebook není hřištěm (jen) náctiletých, často jsou na něm i jejich rodiče.

 

Především mladí uživatelé internetu se dnes přesouvají na mobilní telefony a tablety. Od těchto zařízení očekávají hrstku věcí: chtějí se bavit, komunikovat s přáteli (ale bez rodičů) a hrát si s obrázky. Několik hřišť, které ale nechtějí nebo nemusejí mít na jednom jediném stadionu jménem Facebook.

 

Pokec s přáteli tak postupně přesouvají z obyčejného chatu Facebooku do podstatně propracovanějších aplikací typu WhatsApp nebo Viber. V nich není žádná reklama a dokonce ani nutnost další registrace.

 

Obrázkový rybníček Facebook alespoň trochu podchytil, když před časem pozřel Instagram. Aplikace původně určená jen uživatelům iPhone je dnes dostupná oficiálně také na Androidu. Pomoci Instagramu pořídíte svým mobilem fotografii, kterou můžete následně upravit řadou filtrů do podoby čtverečku a la Polaroid. Následně lze samozřejmě obrázek sdílet s ostatními uživateli.

 

Sdílení do zblbnutí? Ani ne…

Náctiletí mezi sebou klábosí a velmi často si posílají fotografie řekněme trochu lechtivějšího formátu. Tyto fotografie pak velmi rádi někteří zhrzení jedinci uveřejňují na internetu. Podobné případy už párkrát skončily dokonce sebevraždou. Nejsou to však jen náctiletí. Jistý americký politik se dostal do problémů poté, co omylem uveřejnil trochu lechtivější snímek adresovaný jedné ženě.

 

Možná právě proto uspěla aplikace Snapchat. U nás zatím není příliš známá, drtivá většina jejich uživatelů pochází z USA.

 

Přes Snapchat pořídíte fotografii a pošlete ji známému. Ten ji však nemůže nikde uložit a po pár sekundách mu snímek nenávratně zmizí. Samozřejmě to lze obejít třeba tak, že vyfotíte displej mobilu jiným mobilem, ale vysvětlujte to někomu, že?

 

Jednoduchý nápad ve vhodnou dobu dokáže vydělat pořádný balík. Za Instagram zaplatil Facebook miliardu dolarů a psalo se tehdy o velké internetové bublině. Instagram totiž v té době (a ani dnes) nevydělával vůbec nic a neměl k dispozici žádný životaschopný obchodní model.

 

Snapchat je stejný případ. Pod žlutou ikonkou s bílým duchem se ukrývá jednoduchá aplikace, která nejspíše nikdy nebude vydělat horentní sumy. Facebook je přesto ochoten za něj vyplatit 3 miliardy dolarů, což je 60 miliard korun. Zakladatelé Snapchatu však tuto nabídku snů odmítli. A asi věděli proč, Google totiž nabízí ještě o miliardu dolarů více.

 

Zatímco Facebook má přes miliardu uživatelé, Snapchat jich podle odhadů má jen asi 26 milionů. Jeden uživatel by tak Google vyšel na více než 3 000 Kč. Za tu koupíte ucházející mobil.

 

Další příspěvky autora: PK


Články ve stejných kategoriích:

Facebook   Internet   Hobby  


Kategorie Facebook


Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!
Každý den procházíme internet a z toho nejlepšího, co jsme objevili, tvoříme moderované rozcestí. Jen samé zajímavosti...



Facebook nafoukl obří internetovou bublinuFacebook nafoukl obří internetovou bublinu
Největší sociální síť se pořádně praštila přes kapsu, za 19 miliard dolarů koupila mobilní aplikaci WhatsApp. Proč to Facebook udělal a je cena přemrštěná?



11 důvodů, proč zrušit Facebook11 důvodů, proč zrušit Facebook
Také jste podlehli magickému kouzlu „Knihy tváří“, která se tváří, že jste středem pozornosti a že můžete poznat spoustu zajímavých lidí? Následující článek vám vysvětluje, proč vás to může mrzet.



Šmírovací schizofrenie a světová databáze obličejů Šmírovací schizofrenie a světová databáze obličejů
Žijeme v době, kdy si musíme pečlivě hlídat své soukromí. Občas však podléháme schizofrenii. Na straně jedné se bojíme odposlechů a na straně druhé své osobní údaje rádi dobrovolně poskytujeme.



Zajímavé myšlenky: Svět bez penězZajímavé myšlenky: Svět bez peněz
Na Facebooku můžete narazit na název Hearth – Krb. Nejde o seznamovací agenturu nebo firmu prodávající krby, ale o projekt českého podnikatele a miliardáře Libora Malého.



Politické strany a sociální sítěPolitické strany a sociální sítě
Volby klepou na dveře a politické strany startují volební kampaň. Sociální sítě se stávají zajímavým doplňkem, který může oslovit především mladé voliče. Fungují? A jak si jednotlivé strany vedou?



Slovenského vojáka propustili kvůli větě na FacebookuSlovenského vojáka propustili kvůli větě na Facebooku
Slovenská média řeší případ vojáka, kterého po dvanácti letech vzorné služby propustili kvůli jedné větě na sociální síti.



Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítíchČeši začínají ovládat marketing na sociálních sítích
Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.



Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!
Zúčastnili jste se na Facebooku nějaké soutěže? Pokud ano, pak jste naletěli úmyslnému či neúmyslnému podvodu.



Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?Reklama na Facebooku: 80% kliknutí obstarávají roboti?
Jedna americká firma opouští Facebook poté, co zjistila, že až 80% kliknutí na její reklamu obstarávají roboti. Problém ovšem nemusí být na straně největší světové sociální sítě.




COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí