Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Big Brother Facebook

Big Brother Facebook

Facebook toho ví o svých uživatelích opravdu mnoho. Je jen otázkou, co z toho získává pro sebe nebo své inzerenty. Dlouho Mark Zuckerberg tvrdil, že mu nejde o sledování lidí. Při tom již měl podaný patent na to, jak toho může docílit.

Big Brother Facebook

Facebook si nechal zaregistrovat patent na sledování lidí.

 

Přenášení informací pomocí sociálních sítí o aktivitách uživatelů na jiných doménách

Tak se tomu patentu říká učesaně. Přihláška patentu byla podána již v únoru 2011, ale i tak Facebook tvrdil, že nesleduje uživatele napříč webem, a že na rozdíl od jiných velkých společností nemá o sledování lidí zájem. 

 

Princip sledování aktivit uživatele je založen na využití Like tlačítka (To se mi líbí) a dalších objektů vložených do webů na internetu.

 

Jak to funguje v praxi?

Lištičku Facebooku, hlásající počet příznivců stránky, má vloženou celá řada webů. Tato lišta je vkládána skriptem a umožňuje Facebooku sledovat své uživatele. Na internetu začínají kolovat návody, jak tuto funkci ve svém prohlížeči blokovat. Řada provozovatelů webů Like lištu odstraňuje a ponechává pouze odkaz na svůj profil.

 

Jestli Facebooku nejde o sledování, tak o co?

Budeme-li věřit, což nedoporučuji, může jít o konkurenční boj. Podle hesla BUĎ PŘIPRAVEN. Tím spíš, že Google Plus trhá jeho dávné rekordy v růstu a který údajně obsahuje platformu Geolocation od Foursquare. O tuto technologii sledování měl Facebook zájem, z kontraktu ale po navýšení ceny odstoupil. V principu však nevěřím nikomu, kdo tvrdí, že si nikdy neuloupne perníček. Tím spíš, že beztrestně.

 

Kde ještě jsou rizika?

Rozhodně je dobré se při surfování po internetu odhlásit ze svých oblíbených aplikací. Zejména ze sociálních sítí, ale i z aplikace Gmail od Google. V případě Google nikdo netuší, kolik informací sbírá, a to díky aplikaci Google Analytics. Touto službou zdarma pomáhá tvůrcům webu vyladit obsah stránek a získat přesné statisiky o využívání jejich webu a účinnosti reklamních kampaní. To je chvályhodné. A také velmi hojně využívané. Ty statistiky jsou fakt úžasné. Přesně vím, kdo a odkud přišel, jak dlouho se zdržel a zda koupil či objednal. Pokud máte navíc stále spuštěnou nebo alespoň přihlášenou jakoukoliv aplikaci s Google účtem, je velmi snadné o Vás vědět víc, než se Facebooku nyní může zdát. Více se dočtete zde: http://internetweek.cz/google/google-je-mocnejsi-nez-vlady-sveta

Soutěž - vyhrajte plnou nádrž

SOUTĚŽ O PLNOU!

Plná nádrž každý měsíc pro fanoušky internetWEEKu...

U každého článku vydaného nebo editovaného v roce 2017 v magazínu internetWEEK.cz se objeví formulář pro zadání registrovaného emailu. A bude tam do doby, než jej první soutěžící vyplní. Formulář se objeví také v našich moderovaných rozcestích při každé změně. Každý měsíc natankujeme plnou tomu, kdo sebere nejvíc článků. Nic to nestojí, můžete jen získat. Žádné losování, opravdová soutěž!

Podrobnosti a registrace ZDE >>>

Další příspěvky autora: Beryl


Články ve stejných kategoriích:

Ze zahraničí   Patent   Facebook   Big Brother  


Kategorie Facebook

Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!Moderovaná internetová rozcestí: A 10 skupin na Facebooku!
Každý den procházíme internet a z toho nejlepšího, co jsme objevili, tvoříme moderované rozcestí. Jen samé zajímavosti...


Facebook nafoukl obří internetovou bublinuFacebook nafoukl obří internetovou bublinu
Největší sociální síť se pořádně praštila přes kapsu, za 19 miliard dolarů koupila mobilní aplikaci WhatsApp. Proč to Facebook udělal a je cena přemrštěná?


11 důvodů, proč zrušit Facebook11 důvodů, proč zrušit Facebook
Také jste podlehli magickému kouzlu „Knihy tváří“, která se tváří, že jste středem pozornosti a že můžete poznat spoustu zajímavých lidí? Následující článek vám vysvětluje, proč vás to může mrzet.


Foťte se nazí, vyděláme miliardy Foťte se nazí, vyděláme miliardy
Bublinky nejsou jen v nápoji ale také v ekonomice. Reailtní bublinu střídá zlatá a tak dále. Hitem poslední doby jsou internetové bubliny, některé jsou ale přímo ohromné.


Šmírovací schizofrenie a světová databáze obličejů Šmírovací schizofrenie a světová databáze obličejů
Žijeme v době, kdy si musíme pečlivě hlídat své soukromí. Občas však podléháme schizofrenii. Na straně jedné se bojíme odposlechů a na straně druhé své osobní údaje rádi dobrovolně poskytujeme.


Zajímavé myšlenky: Svět bez penězZajímavé myšlenky: Svět bez peněz
Na Facebooku můžete narazit na název Hearth – Krb. Nejde o seznamovací agenturu nebo firmu prodávající krby, ale o projekt českého podnikatele a miliardáře Libora Malého.


Politické strany a sociální sítěPolitické strany a sociální sítě
Volby klepou na dveře a politické strany startují volební kampaň. Sociální sítě se stávají zajímavým doplňkem, který může oslovit především mladé voliče. Fungují? A jak si jednotlivé strany vedou?


Slovenského vojáka propustili kvůli větě na FacebookuSlovenského vojáka propustili kvůli větě na Facebooku
Slovenská média řeší případ vojáka, kterého po dvanácti letech vzorné služby propustili kvůli jedné větě na sociální síti.


Češi začínají ovládat marketing na sociálních sítíchČeši začínají ovládat marketing na sociálních sítích
Reklama na sociálních sítích se začíná podobat magii jako je tomu u SEO optimalizace. Je proto vhodné mít k dispozici kvalitní analýzy a na tomto poli se stále více prosazují české firmy.


Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!Soutěže na Facebooku jsou podvod, vždy!
Zúčastnili jste se na Facebooku nějaké soutěže? Pokud ano, pak jste naletěli úmyslnému či neúmyslnému podvodu.


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí