Sídlo firmy od internetWEEK.cz
internetWEEK.cz menu TOPlist

Učte se příběhy: Nejbohatší lidé světa

Učte se příběhy: Nejbohatší lidé světa

Někteří lidé se bohatí narodí, jiní se jimi za svého života stanou. Pojďme se podívat za těmi, kteří se mohou „topit“ v penězích a zjistěme, jak si žijí! Dnes se představí Abel Damoussi z Maroka a Henrik Orgreen z Dánska.

Učte se příběhy: Nejbohatší lidé světa

Henrik Orgreen: Milionář, který jezdí na skateboardu

Dán Henrik Orgreen býval blázen do jízdy na skateboardu, dokud mu brýle neposkytly nový pohled na svět.

 

Henrik Orgreen | Foto: www.belle-vue-optic.de

 

Hlavním cílem této optiky je vytvořit nejžádanější značku dioptrických a slunečních brýlí. Jeho brýle jsou prý jedinečné. Používá druh speciálního dřeva, perleť a lehký titan. Cena jedněch brýlí se pohybuje od 730 dolarů výše. Nejdražší kusy se poté pohybují od 1 100 dolarů výše. Orgreen spoléhá především na lákavý vzhled a precizní zpracování. Více než 40 obrouček značky Orgreen je vyváženo do 30 zemí celého světa. Do deseti let chce Orgreen zdvojnásobit hodnotu firmy.

 

Henrikovo dětství

Vyrůstal jako nejmladší ze čtyř sourozenců a od malička byl sportovním nadšencem. Když se začal dospívat, nastala velká změna z fotbalu a tenisu se přesměroval na skateboard.

 

V 18 letech začal Henrik žít v Paříži. Obdivoval totiž bohatou „skejťáckou“ kulturu města. Začal pracovat v obchodě s potřebami pro skateboardy.

 

Po roce se ale Henrik rozhodl, že se vrátí domů. Ve dvaceti letech si otevřel obchod se skateboardovými potřebami. Jeho štěstí však netrvalo dlouho. Zasáhla ho nečekaná smrt obou rodičů. To byl zásadní zlom v jeho životě. Do práce se vrhl naplno.

 

Po ukončení vysoké školy ekonomické, kterou studoval, dostal pozici obchodního ředitele v přední americké firmě na sluneční brýle.

 

Jejich práce ho velmi zajímala, a tak se roku 1998 rozhodl, že podnikání tohoto typu vyzkouší na vlastní pěst a vytvoří si vlastní značku.

 

Roku 1998 si vypůjčil peníze od rodin svých přátel a banky. Zaregistroval si optiku Orgreen. Přidali se k němu ještě dva kamarádi. Dluhy stále rostly, neboť firmě se nedařilo, a tak Orgreen viděl jedinou záchranu skomírající firmy – změnit produkt ze slunečních na dioptrické brýle, které se nosí stále. Plán skutečně vyšel. Brýle se lidem líbily a firma se začala odrážet ode dna.

 

Henrik Orgreen miluje design

Stejně jako u brýlí si Henrik oblíbil design i na ostatních věcech. V Kodani si zakoupil tři sta let starý byt. Má ho zařízen jednoduše v lehkém a vzdušném stylu. Peníze prý jen tak nerozhazuje, neboť si je musel tvrdě vydělat. Přesto si však určitého luxusu dopřává. Z roku 1956 má například ve svém bytě křesla vejčitého tvaru. Dvě tato křesla stála 10 tisíc dolarů. Koupi takového nábytku komentuje tak, že pokud se mu něco líbí, nechce přemýšlet nad tím, zda si to může koupit, či nikoliv. Prostě jde a zaplatí to. Je toho názoru, že by si každý člověk měl dopřát trochu luxusu.

 

Nyní začal spolupracovat s dánskou modelingovou agenturou. Hledá nové neokoukané tváře pro své výrobky.

 

Abel Damoussi: Maroko je místo, kde se vydělávají peníze

Maroko je ideálním místem na dovolenou. Abel Damoussi našel však své štěstí i jinde. Do pustiny, kde je jen samí písek, investoval 40 milionů dolarů. Území veliké jako polovina Londýna je jedním z nejtajemnějších míst Maroka.

 

Damoussiho plán je prostý. Na místě hodlá vybudovat rekreační středisko s pěti hvězdičkovým hotelem, vilami, golfovým hřištěm a pěti beduínskými stany.

 

Toho, že by přišel tímto krokem o všechny peníze, se nebojí, neboť jak sám říká, do hrobu si sebou nic vzít nehodlá. Pojďme se podívat na začátky tohoto muže.

 

K obchodování se Damoussi svým způsobem dostal přes svého strýce, kterého velmi těšilo brát s sebou svého synovce na tržiště. Později Damoussi začal studovat v Anglii s tím, že tam začne i pracovat, neboť mu nebylo příjemné, že za něj rodiče platí školné.

 

Začal využívat svých obchodních znalostí od svého strýce. Začal obchodovat s vojenskými přebytky. Nakoupil ho za 2 libry a prodal za 15. Brzy si týdně vydělal 8000 liber, přesto si přál, aby jeho obchod byl více navštěvovaný. Dostal proto nový nápad. Proměnit svůj obchod s oblečením na dům s diskotékou. Sehnal si DJe, kterému propůjčil prostory zdarma. Jedinou podmínkou bylo, že musí hrát dobrou hudbu a hlasitou. Brzy se z toho místa stal jeden z nejnavštěvovanějších nočních klubů. Pět let po otevření prvního obchodu se Damoussi měl natolik dobře, že si jich otevřel dalších šest. Pod sebou zaměstnával na 200 lidí.

 

Každý si musí udělat radost

Největší zálibou tohoto na první pohled velmi sympatického muže je rolls-royce. Jeho nejoblíbenějším autem je Bentley Continental Grand Tourer. Auto stálo 300 tisíc dolarů, podobnou sumu je ještě nutné zaplatit za výbavu. Například pokud chce barvu na zakázku.

 

V roce 1993 se roční obrat Abela dostal na neuvěřitelných 20 milionů dolarů. Damoussi se začal zaměřovat tedy na zcela jiný druh zboží. Otevřel si krámek s marockým interiérovým zbožím. O Damoussim můžeme říci, že se stal dítětem štěstěny, neboť právě v době, kdy si Damoussi otevřel obchod s marockými doplňky, styl ze severní Afriky začal ovládat Evropu. Obrat v prvním roce činil 1 milion dolarů.

 

Protože jen vydělávat peníze a užívat si je by nikoho nebavilo, Abel finančně podporuje marocké školy. Sám prohlásil, že mu dělá radost, když někomu může pomoci.

 

Další peníze vložil do nočního klubu v Marakeši, který se stal nejvyhledávanějším klubem.

 

Další příběhy lidí, co začínaly od nuly, se dočtete ve škole úspěchu ABECEDY PODNIKÁNÍ: http://internetweek.cz/abeceda-podnikani-skola-uspechu/abeceda-podnikani >>>

Zdroje:
http://www.parliamentofreligions.org/news/index.php/tag/abel-damoussi/
http://pipl.com/directory/name/Damoussi/Abel/
http://www.youtube.com/watch?v=kzfErH8UkpE&feature=related
http://www.lyfmagazine.com/lyf/products/tips_stories/85/henrik-orgreen-gregers-fastrup-and-tobias-wandrup-orgreen
Ilustrace: Collection | Orgreen Optics

 

Soutěž - vyhrajte plnou nádrž

SOUTĚŽ O PLNOU!

Plná nádrž každý měsíc pro fanoušky internetWEEKu...

U každého článku vydaného nebo editovaného v roce 2017 v magazínu internetWEEK.cz se objeví formulář pro zadání registrovaného emailu. A bude tam do doby, než jej první soutěžící vyplní. Formulář se objeví také v našich moderovaných rozcestích při každé změně. Každý měsíc natankujeme plnou tomu, kdo sebere nejvíc článků. Nic to nestojí, můžete jen získat. Žádné losování, opravdová soutěž!

Podrobnosti a registrace ZDE >>>

Další příspěvky autora: Caroline Kornelová


Články ve stejných kategoriích:

Bohatství   Úspěch   Příběhy  


Kategorie Bohatství

100 tipů - Jak myslí bohatí100 tipů - Jak myslí bohatí
Motivační kouč Steve Siebold studoval dlouho rozdíly mezi myšlením střední třídy a bohatými lidmi. Své dlouhé studium shrnul v knize „Jak myslí bohatí“ (How Rich People Think).


Co je realita a co je iluze?Co je realita a co je iluze?
Nesčetněkrát jsme četli v duchovních spisech, že svět je „mája“, iluze. Není to až tak moc nepochopitelné nebo nelogické. Většinu času trávíme v naší mysli a přitom se tak nějak motáme kolem hmotných věcí.


Český vizionář - Ivan PilnýČeský vizionář - Ivan Pilný
Vybudoval českou pobočku Microsoftu, vedl Český telecom a ve Dni D se na rozdíl od několika svých kolegů nechová jako arogantní debil. O koho se jedná? Jeho jméno je Ivan Pilný. A pilný je hlavně ve vydělávání peněz.


Kategorie Úspěch

Ani bohatým nevyjde každý start-up. Na co si dát pozor?Ani bohatým nevyjde každý start-up. Na co si dát pozor?
Start-up je moderním označením začínajícího podnikání. Tyto nové příležitosti skrývají obrovský potenciál ale i riziko neúspěchu. Neúspěšné projekty většinou udělaly alespoň jednu z následujících chyb.


Rady a tipy v čem začít podnikat I.Rady a tipy v čem začít podnikat I.
Můžete mít spousty nápadů. Ale musíte se rozhodnout, do čeho věnujete energii. Poradíme Vám jak. A pomůžeme Vás na nové nápady k podnikání nasměrovat. Není to na jeden článek, začínáme tak nový podnikatelský seriál…


ÚspěchÚspěch
Lidé často zjistí, že to, za čím se roky hnali, vlastně není tím, co chtěli. Když svého cíle dosáhli, nebyl to vlastně úspěch, ale prohra. Přestože okolí si myslí, že je vše jinak…


Jak na to, když se nedaří. Nejen v podnikání...Jak na to, když se nedaří. Nejen v podnikání...
Ať uděláte cokoliv, dopadne to pokaždé nějak blbě. A čím víc se snažíte, tím víc se v tom plácáte. Je to jako v bažině. Čím víc se budete plácat, tím horší to bude. Ven Vás dostane jen trpělivost, chladná hlava a naše patero...


5 tipů jak být úspěšný5 tipů jak být úspěšný
Neseme si v sobě vzorce minulosti, které do nás otiskli zejména naši rodiče. Máme tendenci je napodobovat, a to i v tom, co nedělali dobře. Zkuste něco nového.


Jak začít podnikat bez investic a na co si dát pozorJak začít podnikat bez investic a na co si dát pozor
Víte, že podnikání je cestou k finanční nezávislosti. Umožňuje vydělávat peníze i čas. Ale Vy nemáte představu v čem podnikat a jak si alespoň přivydělat... A pokud již máte nápady, nevíte, jak je rozjet. Je to tak? Pomůžeme Vám začít a uspět!


Pozitivním myšlením k úspěchuPozitivním myšlením k úspěchu
Většina malých podnikatelů vidí sklenici jako napůl plnou. Na horské dráze podnikání mezi startem nové firmy a jejím uvedením do běhu je to opravdu jediný způsob, jak přežít a růst.


Sídlo firmy od internetWEEK.cz



COPYRIGHT © B.I.B. - Beach Internet Business spol. s r.o.

PRG | CS | EU | Kopírování zakázáno!

Nepoužíváme cookies. Ale služby třetích stran ano (Google, Seznam, Facebook, TopList).
Pokud s tím nesouhlasíte, zakažte ukládání cookies ve svém prohlížeči!

internet week pozadí